Все по-реални стават надеждите на софиянци за бързо придвижване в града. Очаква се вторият лъч на метрото от Надежда до Лозенец да поеме около 27 % от пътуващите с градския транспорт и с колите си в столицата. Предварителните изчисления направи изпълнителният директор на подземната железница Стоян Братоев в сутрешния блок на БНТ. Както знаете на 31 август се чака официалното откриване на втория лъч. Дневно двете линии ще превозват 330 хиляди души.
Все по-реални стават надеждите на софиянци за бързо придвижване в града. Очаква се вторият лъч на метрото от Надежда до Лозенец да поеме около 27 % от пътуващите с градския транспорт и с колите си в столицата.
Предварителните изчисления направи изпълнителният директор на подземната железница Стоян Братоев в сутрешния блок на БНТ. Както знаете на 31 август се чака официалното откриване на втория лъч. Дневно двете линии ще превозват 330 хиляди души.
Стоян Братоев:
- В атмосферата на София ще бъдат изхвърляни годишно над 79 хил. тона вредни газове по-малко от сега. Трафикът очакваме да се намали с около 20 %.
Според Стоян Братоев, без да блестят със скъпи материали, с архитектурните си решения станциите на нашето метро са над средното европейско ниво, а сеизмичната сигурност на метрополитена е съизмерима с над 9-степенни земетресения. И по отношение на охраната са взети нужните мерки:
Стоян Братоев:
- Охраната в метрото е полицейска. Имаме договор с полицията и плащаме за тази охрана. Имаше предложение за фирми охранителни, но това смятаме, че не е правилно. Правилно е такъв сложен, тежък и отговорен обект да бъде охраняван от полицията.
И накрая за цените на билетите и картите за метрото. Въпреки, че те се определят от Столичния общински съвет, Стоян Братоев прогнозира, че с времето ще се развие и системата за зоново и почасово заплащане при ползването на метрото.