Къде отиват парите от синята зона - този въпрос прозвуча много пъти по време на протестите през изминалите седмици. Оказа се, че отговорът не е толкова лесен.
Къде отиват парите от синята зона - този въпрос прозвуча много пъти по време на протестите през изминалите седмици. Оказа се, че отговорът не е толкова лесен.
Парите, събрани от синя зона за миналата година, са около 15 млн. лв. Толкова са приходите от продадени талони за паркиране, служебен абонамент и от пуснати смс-и. Похарчени са за нуждите на градския транспорт, казват от общината. Не откриваме документи обаче, които да показват за какво точно са отишли.
Радослав Тошев - председател на Комисия по транспорта, СО: "По принцип парите, които се събират в тази зона, не са ни самоцел. Тези средства са много малък процент от необходимите средства, които даваме за издръжка на обществения транспорт, който е доста скъпо начинание. Сега за пръв път има вече зона. Досега бяха през годините 3 улици прибавяни с решение на СОС, 2 улици, различно разпокъсани, беше така напипване тая цялата зона."
А сега нека върнем лентата назад. До половин година платените места за паркиране в центъра на София ще се увеличат двойно и ще станат 12 хиляди.
Синята зона за паркиране в София се разширява с нови 59 улици, реши днес Столичният общински съвет. Засега се оказва трудно да бъде осъществена идеята целият център на столицата да стане платен паркинг.
Преди 10 години местата в синята зона са били почти 10 пъти по малко. През 2012 те вече са близо 13 хиляди. До вчера паркирахме върху тях срещу 1 лев на час. Максималният възможен приход е 100 хиляди лева дневно - ако приемем, че всяко място се използва през целия работен ден.
Не се натъкнахме на конкретни отчети как през годините са харчени парите от синята зона. Сливането на "Паркинги и гаражи" със "Столичната компания за градски транспорт" преди три години дойде с обещанието, че приходите от синята зона ще са за паркинги в центъра, нови автобуси и трамваи.
Покрай изграждането на метрото днес София има четири паркинга за общо 1250 автомобила. Те обаче са част от проекта за втория метродиаметър и не се финансират от сините паркоместа. От 1-ви септември парите от Синя и Зелена зони пак ще отиват за градския транспорт, но този път няма обещание с тях да се строят нови паркинги.
Радослав Тошев - председател на транспортна комисия, СО: "Това са много малко, това са нищожни суми за построяване на подземни гаражи."
От началото на 2012 година гражданите са платили за синя зона 5 236 000 лв. Това включва служебен абонамент, продадени талони и приходи от смс-и. С новите правила в общината не очакват приходите от тази услуга да се увеличат. Остава да следим как се харчат.
Правителството осигури близо 25 млн. лева за "Топъл обяд" до септември 2026 г.
Ситен снеговалеж и гъста мъгла затрудняват движението през прохода "Шипка"