Къде отиват парите от синята зона - този въпрос прозвуча много пъти по време на протестите през изминалите седмици. Оказа се, че отговорът не е толкова лесен.
Къде отиват парите от синята зона - този въпрос прозвуча много пъти по време на протестите през изминалите седмици. Оказа се, че отговорът не е толкова лесен.
Парите, събрани от синя зона за миналата година, са около 15 млн. лв. Толкова са приходите от продадени талони за паркиране, служебен абонамент и от пуснати смс-и. Похарчени са за нуждите на градския транспорт, казват от общината. Не откриваме документи обаче, които да показват за какво точно са отишли.
Радослав Тошев - председател на Комисия по транспорта, СО: "По принцип парите, които се събират в тази зона, не са ни самоцел. Тези средства са много малък процент от необходимите средства, които даваме за издръжка на обществения транспорт, който е доста скъпо начинание. Сега за пръв път има вече зона. Досега бяха през годините 3 улици прибавяни с решение на СОС, 2 улици, различно разпокъсани, беше така напипване тая цялата зона."
А сега нека върнем лентата назад. До половин година платените места за паркиране в центъра на София ще се увеличат двойно и ще станат 12 хиляди.
Синята зона за паркиране в София се разширява с нови 59 улици, реши днес Столичният общински съвет. Засега се оказва трудно да бъде осъществена идеята целият център на столицата да стане платен паркинг.
Преди 10 години местата в синята зона са били почти 10 пъти по малко. През 2012 те вече са близо 13 хиляди. До вчера паркирахме върху тях срещу 1 лев на час. Максималният възможен приход е 100 хиляди лева дневно - ако приемем, че всяко място се използва през целия работен ден.
Не се натъкнахме на конкретни отчети как през годините са харчени парите от синята зона. Сливането на "Паркинги и гаражи" със "Столичната компания за градски транспорт" преди три години дойде с обещанието, че приходите от синята зона ще са за паркинги в центъра, нови автобуси и трамваи.
Покрай изграждането на метрото днес София има четири паркинга за общо 1250 автомобила. Те обаче са част от проекта за втория метродиаметър и не се финансират от сините паркоместа. От 1-ви септември парите от Синя и Зелена зони пак ще отиват за градския транспорт, но този път няма обещание с тях да се строят нови паркинги.
Радослав Тошев - председател на транспортна комисия, СО: "Това са много малко, това са нищожни суми за построяване на подземни гаражи."
От началото на 2012 година гражданите са платили за синя зона 5 236 000 лв. Това включва служебен абонамент, продадени талони и приходи от смс-и. С новите правила в общината не очакват приходите от тази услуга да се увеличат. Остава да следим как се харчат.