Активното представянето на България като целогодишна туристическа дестинация ще продължи и през следващата година. Въпреки кризата няма да има намаление в парите за реклама на страната ни - обяви ресорният зам.-министър Иво Маринов.
Активното представянето на България като целогодишна туристическа дестинация ще продължи и през следващата година. Въпреки кризата няма да има намаление в парите за реклама на страната ни - обяви ресорният зам.-министър Иво Маринов.
Той присъства на Международната годишна среща на туроператорите в Пловдив. Според Иво Маринов през 2013 година парите за национална реклама ще останат в същия размер - 8 милиона лева. Допълнително финансиране ще има по ОП "Регионално развитие".
Там също имаме да усвояваме около 15-16 милиона лева, така че ще има леко увеличение спрямо тази година.
В края на летния сезон от бранша отчитат близо 7 на сто ръст в сравнение с миналата година. Броят на чуждестранните туристи се увеличава значително.
Иво Маринов - зам.-министър: „Ако говорим специално за руския пазар, ръстът е 36% спрямо миналата година към 18 септември, а още по-големи са ръстовете от Украйна, Беларус и Молдова".
Илияна Щерева - туроператор: „Добър беше сезонът, макар и малко хаотичен за лятото и очакваме да бъде и добър за зимата".
Целта обаче е страната ни да се превърне в целогодишна туристическа дестинация. Много от общините вече бележат успехи в тази посока. В Пловдив например резултатите за първите 7 месеца са повече от обнадеждаващи.
Виделина Гандева - директор ОП "Туризъм"- Пловдив: „Говорим за 75% увеличение на нощувки, 15% увеличение на приходи".
На годишната международна среща на туроператорите Пловдив презентира възможностите си за културен, винен, спа и религиозен туризъм.