Веднага след представянето на новото туристическо лого на България в интернет започнаха коментарите и споровете "за" и "против". Освен естетическите качества на емблемата, въпроси буди и цената на новия символ. "Ребрандирането" на страната ни като туристическа дестинация струва около един милион и 400 хиляди лева. Какво означава това и за какво е използвано европейското финансиране?
Ребрандирането на България ще рече да се превърне страната ни в специфичен продукт в туристическия бранш. Това е и целта на проекта за почти милион и половина. Логото всъщност е само видимата част от него, обясняват авторите му. Изготвени са още десет символа, като всеки представлява различна атракция у нас - СПА, гурме или културен туризъм, например. Музиката, която чувате, също е част от "бранд България".
Ралица Жекова, ръководител на проекта:
- То е само един от елементите на бранда, има разработени послания, които оттук нататък трябва да се интегрират в комуникацията, има слоган, има музика, има насоки за комуникация за различни канали - примерно как да се работи в социалните медии.
Цена на самото лого не може да бъде поставена, зад него стои финансирането на проучвания и у нас, и в чужбина. Общо около 4000 души са оценявали различните концепции за националния ни туристически символ.
Николай Неделчев, изпълнителен директор на фирмата-автор:
- Това лого има най-голям процент на харесване, над 50%, в сравнение с останалите концепции и в най-пълна степен отразява това, което е заложено в него и това, което трябва да предаде като послание за дестинация България.
Разнопосочните коментари в интернет потвърждават още един от резултатите на проведените проучвания - българи и чужденци виждат България различно. Кичозно или лъчезарно, баница или погача, тепърва предстои логото да се наложи като национален туристически символ. С намигване към твърдението, че лоша реклама няма.