ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Как се брандира държава

bnt avatar logo от Диана Тодорова
A+ A-
Чете се за: 01:06 мин.
У нас

Новото туристическо лого на България провокира дискусия в интернет не само за това как да рекламираме собствената си страна, но и въпроса - как го правят другите държави? Напук на всички маркетингови стратегии понякога брандирането на една страна се гради точно на нещата, с които тя най-малко се гордее.

брандира държава

Новото туристическо лого на България провокира дискусия в интернет не само за това как да рекламираме собствената си страна, но и въпроса - как го правят другите държави? Напук на всички маркетингови стратегии понякога брандирането на една страна се гради точно на нещата, с които тя най-малко се гордее.

"Открий и сподели" - това е мотото на новата стратегия, която само за 5 години трябва да увеличи броя на туриститие у нас с цели 25%. Докато някои оприличават логото на бъркани яйца, слоганът засега е избавен от интернет коментарите.

Ралица Жекова, ръководител на проекта "Бранд България":
- Логото не е самоцелно, то трябва да покаже идеята за откритие, защото България носи откритие на всеки един турист. Хората идват тук, без да очакват много, но на място откриват много нови неща - именно това искаме те да отнесат вкъщи и да разкажат.

Нашата брандинг стратегия превръща дефицита в актив - фактът, че много туристи не знаят почти нищо за България дава възможност всеки да направи своето бъгларско "откритие". Без маркетингови проучвания, през 2007 Казахстан се превръща в една от най-желаните и екзотични дестинации - минали са само 6 месеца от премиерата на филма "Борат". Пародията на Саша Барон Коен представя страната като изостанала диктатура, не без голяма доза художествена измислица.

Правителството на Казахстан веднага започва контрарекламна кампания в СНН, Евронюз и Ню Йорк Таймс, но етикетът вече е залепен. Добра или лоша, марката "Борат" привлича внимание и най-важното - туристи. Примерът от Нова Зеландия пък е положителен. "Властелинът на пръстените" запечатва повече от 150 забележителни кътчета на островната държава. Години след снимките на лентата туристите все още се тълпят, за да запазят за себе си малко от магията на филма. Така брандът понякога е не толкова резултат от маркетинг стратегия, колкото емоционална асоциация.
В брандирането на дестинации класика си остава Лас Вегас с успокоението, че "каквото се случи във Вегас, си остава във Вегас".

ТОП 24

Най-четени

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?