ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Рекламите без силен звук

bnt avatar logo от Милен Кирилов
A+ A-
Чете се за: 01:19 мин.
У нас

Идва краят на високия звук на рекламите по телевизиите. Подписите си под споразумение за въвеждане на единен стандарт за нивото на звука на рекламните послания положиха от Съвета за електронни медии и най-големите асоциации на рекламните агенции и радио и телевизионните оператори. Стандартът ще влезе в сила още от 1-ви април, когато ще започне да тече тримесечен гратисен период за въвеждането му. Така той ще стане задължителен от 1-ви юли.

рекламите без силен звук
Идва краят на високия звук на рекламите по телевизиите. Подписите си под споразумение за въвеждане на единен стандарт за нивото на звука на рекламните послания положиха от Съвета за електронни медии и най-големите асоциации на рекламните агенции и радио и телевизионните оператори. Стандартът ще влезе в сила още от 1-ви април, когато ще започне да тече тримесечен гратисен период за въвеждането му. Така той ще стане задължителен от 1-ви юли.

Въвеждането на единен стандарт, който най-накрая да доведе до снижаването и нормализирането на звука на рекламните блокове е в отговор на препоръка на Европейския съюз към всички 27 страни членки. Телевизиите ще имат почти пет месеца да купят специализиран софтуер за контрол на параметрите.

"Аз искам предварително да ви кажа, че се извинявам на всички зрители от името на всички рекламни агенции, тъй като изцяло ние сме виновни за това, че е висок звука в телевизора, тъй като нито медиите са искали това нещо, нито нашите рекламодатели. Това беше наша идея явно и за да получим по-голяма ефективност", сподели председателят на БАКА Красимир Гергов.

От Съвета за електронни медии признаха, че проблемът е стар. Обясниха, че са взели решение чак сега, тъй като сигналите с оплаквания от високия звук на рекламите ескалирали през последната половин година.

"Този въпрос ще започне да се решава. И полузаспали зрители пред телевизионния екран няма да се стряскат с ужас, когато започнат рекламите, защото тази граница между съня и гледането на телевизия трябва да е много спокойна, плавна и не бива да минава през шок", коментира Георги Лозанов - председател на СЕМ.

От Асоциацията на българските радио и телевизионни оператори, обаче, предупредиха зрителите, че новият стандарт за звука на рекламите няма да важи за 100% от случаите по обективни причини:

"Често в края на един филм, на финалните надписи протичат с тих звук. Нормално е следващата - заставката за реклама, да повиши този звук и съответно зрителят да усети някаква промяна. Но тя в никакъв случай няма да се дължи на прекомерни нива на звука, а просто естествена динамика", поясни изпълнителният директор на АБРО Мехти Меликов.

Към момента в СЕМ не са постъпвали оплаквания за висок звук на рекламите по радиостанциите. Затова засега стандартът ще е само за телевизиите. От държавния регулатор се заканиха, че ако след 1-ви юли медиите не се справят с новата задача, СЕМ ще внесе законопроект в Народното събрание, който да въведе глоби за неспазването на стандарта.

ТОП 24

Най-четени

Водещи новини

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?