Опашки от желаещи да пуснат жалба или да подадат молба за разсрочено плащане на високите сметки за ток, видя екип на "По света и у нас" пред един от клиентските центрове на електроразпределителното дружество ЕВН в Пловдив. Според хората те са затруднени да извадят на куп суми от порядъка на между 300 и 500 лева.
Още в началото на месеца някои от пловдивчани бързат да пуснат молби за разсрочено плащане на сметките за ток, за да са сигурни, че няма да им прекъснат електричеството, в случай, че не могат да платят наведнъж. Освен молби, някои от клиентите на ЕВН се жалват и от сумите във фактурите им.
Клиентка:
- Пускам жалба и за молба за разсрочено плащане.
БНТ:
- Какво ви мотивира?
Клиентка:
- Ами първо е висока сметката и после за мен това се нереални сметки. Аз дори съм против това разсрочено плащане.
Жена:
- Предния месец беше 340. Сега - 360.
БНТ:
- Внесохте ли жалба?
Жена:
- Не съм още, но ще внеса със сигурност.
Мъж:
- Трябва да се направят проверки с тези електромери, защото нашият
електромер го смениха и изведнъж стана с нова сметка.
Някои от пловдивчани не крият, че са шокирани от стойностите, които отчитат електромерите им.
Мъж:
- 433 лева, а аз работя за 240 лева. Тоя ток откъде ми дойде.
БНТ:
- Как ще ги платите сега?
Мъж:
- Как да ги плащам, чудя се. Аз нямам за ядене. На работа съм без пари.
Жена:
- Токът ми е 560 лева. Нямам пари. Пенсията ми е малка. Как ще го платя? Еми няма. Ще стоя без ток.
Докато се разглеждат жалбите от електроразпределителното дружество няма да прекъсват захранването на абонатите.
Леля Мария е сред малкото приятно изненадани, които срещнахме пред клиентския център на ЕВН. Нейната сметка за последния месец е едва 35 лева.
Мария:
- Гледам да правя икономии, пиленце. Иначе не става.
На опашката нямаше хора, мотивирани от продължаващите протести срещу монополите, които категорично да отказват да се разплатят с ЕВН.