НОВИНИ

Агресивни послания и закани в кампанията за междинните избори в САЩ

Агресивни думи и негативни послания изпълват немалка част от политическите реклами в кампанията в САЩ преди междинните избори за Конгрес на 6 ноември. Повече подробности вижте от международния ни редактор Цветелина Йорданова.

Цветелина Йорданова
от Цветелина Йорданова
06:40, 31.10.2018
Чете се за: 01:45 мин.
По света

"Притежавам оръжия и никой няма да ми ги отнеме. Аз съм Брайън Кемп. Ако искате политически некоректен консерватор - това съм аз!". Брайън Кепм е кандидат за губернатор на южния щат Джорджия. Той поставя силен акцент върху защитата на правото да се носи оръжие, записано във Втората поправка на Конституцията - буквално като размахва пушки в кадър срещу приятеля на дъщеря си.

Скот Ротстийн, "Медиаминт": Този тип реклами мотивират ядрото на Републиканската партия да гласува за техните кандидати. Те ще имат ефект, защото са отправени към такава аудитория - която за разлика от колебаещите се избиратели - няма нужда от "омекотени" послания. Това показва неговото лично разбиране за защита на семейството. Мисля, че силните послания оказват влияние. Втората поправка е една от темите, за които хората в Джорджия са силно разделени. Неговото послание е към консервативно настроените и той им казва, че силно я подкрепя.

От страна на демократите също не липсват драстични прояви в ефир. Антонио Делгадо - кандидат за Конгреса от Ню Йорк - беше критикуван от съпартийците си за обидните текстове на негови песни от кратката му кариера на хип-хопър, използвани в реклами.

В Арканзас в радиореклама се твърдеше, че демократите искат да линчуват чернокожи американци, ако изнасилят бяла жена.

Скот Ротстийн, "Медиаминт": Темите не са много по-различни, отколкото бяха преди 30 години. Рекламата с Уили Хортън имаше невероятен ефект за Джордж Буш - Старши. Докосват същите въпроси за расизма, чиито корени са отпреди 150 години, след Гражданската война, всяването на расова омраза и примера за страха на бяла жена да не бъде изнасилена от черен мъж.

През 1988 г. в кампанията си за президент Джордж Буш - старши напомня в реклама, че съперникът му Майкъл Дукакис е подкрепил програма за отпуски през почивните дни на затворници. Възползвайки се от това право осъденият за убийство Уили Хортън при излизане от затвора изнасилва жена.

Да се използват негативни послания не е новост, но тенденденцията е те непрекъснато да се увеличават. Като негативни се определят рекламите, изцяло посветени на опонента.

В Калифорния, Охайо и Вирджиния кандидати нарекоха опонентите си "терористи". В Пенсилвания сенаторът Скот Уагнър заплаши да стъпче физиономията на съперника си с обувки за голф.

Винсънт Летанг, "Магна глобал маркетинг интелиджънс": Поразително е, че само през септември обема на рекламите, излъчени през септември е 450 000 спрямо 250 000 - 300 000 при предишни избори. Само това означава, че количеството негативни реклами е нараснало със 76% в сравнение с преди две години.

Сумите, които се харчат за политически реклами, са баснословни. И неизменно растат.

Винсънт Летанг, "Магна глобал маркетинг интелиджънс": Тази година очакваме приходите от политически реклами да достигнат 3 милиарда долара в добавка към обичайните 18 милиарда долара приходи от реклами на местните телевизии.

Тази година парите за телевизионни клипове са с 19% повече отколкото през 2014 г., при предишните междинни избори за Конгрес. Гневът винаги е бил част от езика на политиците, преди избори, но този път анализатори свързват още по-яростния тон в кампанията с влиянието на Доналд Тръмп и неговия нетипичен президентски стил върху политическия живот.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Ще изчезне ли белгийската ламбик бира заради климатичните промени?
Ще изчезне ли белгийската ламбик бира заради климатичните промени?
Откриха мястото, където вероятно се е разбил самолетът на Лайън еър
Откриха мястото, където вероятно се е разбил самолетът на Лайън еър