Реакцията на спешната медицинска помощ в България е закъсняла и липсва уважение към пациентите. Това са основните изводи, които се посочват в доклад, изработен от експерти в Центъра за защита на правата в здравеопазването. Нараства броят на клиентите,...
Реакцията на спешната медицинска помощ в България е закъсняла и липсва уважение към пациентите. Това са основните изводи, които се посочват в доклад, изработен от експерти в Центъра за защита на правата в здравеопазването. Нараства броят на клиентите, сключващи договор за неотложна медицинска помощ с охранителни компании. Причините за по-голямата популярност на алтернативната спешна помощ са ниската цена и бързата реакция на екипите.
От 5 години Ивайло не се бори с престъпността, а се бори за живота на хората. Дълги години той работи в охранителна фирма като автопатрул. За да се преквалифицира в шофьор на линейка е преминал през специален курс за работа с пациенти. Споделя, че и в двата случая най-важното е бързото пристигане до определен адрес.
По европейските критерии за качество на спешната помощ, времето за пристигане на Ивайло може да се оцени като отлично, защото е под приетите 8 минути. При спешните екипи повикани от 112 линейките пристигат в добрия случай за около 20 минути, а има и моменти на забавяне с часове. Причината за бързината на охранителната фирма е клауза в договора, задължаваща ги да бъдат на адрес до 15 минути.
"Хората, които са я ползвали вече са доста доволни от нея. Имаме доста благодарствени писма, заради това, че пристигаме навреме, заради това, че екипите, лекарските са доста добри като специалисти", каза мениджърът на охранителна фирма Васил Христов.
Над 12 хиляди клиенти са се възползвали от услугата, тя струва 2 лева към стандартен абонаментен план за охрана. Пациентите, възползвали се от услугата, сами избират в кое медицинско заведение да бъдат отведени, но в 90% от случаите избират частни болници. В спешното отделение на болница Токуда постъпват между 2-ма и 5-ма пациенти на ден, докарани от охранителната фирма.
"Те са изключително добре запознати с обектите в София, цялата мрежа имат добра комуникация по между си с останалите колеги, които са разположени в различните части на София. Помогнаха с това, че успяваме своевременно да отговорим на запитванията да се отзовем за Спешна медицинска помощ", обясни д-р Георги Симеонов, завеждащ отделение "Анестезиология и интензивно лечение" МБАЛ Токуда.
За сега услугата е достъпна само на територията на София. Но от охранителната компания са категорични, че в най-скоро време ще бъде въведена в цялата страна.
Опасното вещество GBL все по-често се използва по метода на "спайкване"