НОВИНИ

БДЖ: Влакове няма да се спират, линии няма да се режат

Влакове няма да се спират, линии няма да се съкращават, цената на билета остава същата. Така изглежда към момента новият график за движение на влаковете за догодина, който БДЖ представи още отсега за обществено обсъждане, за да няма недоволни. И още от проекта - в пиковите часове влаковете София-Перник ще са през 20 минути сутрин и вечер. Пътуването до морето ще се удължи обаче, с 30 минути заради ремонти по линията.

Александър Марков
от Александър Марков екип на "По света и у нас"
19:20, 05.07.2016
5980
Чете се за: 01:59 мин.
У нас

Пътниците ги чакат може би същите приключения, каквито и сега, при пътуването с родните железници. Същите влакове по същите линии, но с променено разписание. Така ще изглежда графика за движение, който ще влезе в сила през декември.

За да компенсира наплива на пътници в традиционно силни линии като София-Перник, София-Своге-Лакатник, Пловдив-Асеновград, Пловдив-Димитровград БДЖ ще сгъсти разписанието. Сутрин, в пиковите часове, влаковете ще са през 20 минути. Следобед между 16 и 18 ч. - също.

Рано започнаха обсъжданията на графика, за да могат и общините да нагласят автобусните транспортни схеми към новото разписание. И там, където е необходимо, да осигурят довеждащ транспорт до отдалечените гари. 67 са спирките и гарите в България, които са на километри от градовете и съответните населени места. До тях съответно няма транспорт.

Повече приходи с различни ценови тарифи и карти - това е една от идеите на БДЖ за задържане все пак на някакви пазарни позиции.

Царева ливада. Малкото село, в което живеят 800 души, е по средата между Габрово и Велико Търново. Повечето хора от селото работят в двата големи града. Ако успеят да стигнат дотам с българските влакове.

- Закъсняват. Да не кажа всеки ден, но почти всеки ден. - А какви закъснения? - Над 40 минути.

- Хората стоят по гарата. И пътуващите работници закъсняват понякога за работа, а пък на нас влакът ни е удобен, понеже сме свързани селото с града.

Димитър Костадинов, управител на "БДЖ-Пътнически превози": Няма да отпаднат линии. Няма да се закриват гари. Нямаме идея за актуализиране на цените.

Така - синхронизирайки графика на влаковете и градските автобуси, общините ще могат да организират и довеждащ транспорт до труднодостъпните гари. Каквито има немалко в страната.

Димитър Костадинов, управител на "БДЖ-Пътнически превози": Имаме гари, около 10 и повече процента, които са между 3 и 10 км извън населените места, до които няма абсолютно никакъв довеждащ транспорт, дори няма стоянка на такси. Тоест спираме човека в полето и очакваме той да се качи във влака.

Общините са съгласни да организират довеждащ транспорт при едно условие.

Гинка Чавдарова, председател на Националното сдружение на общините в България: Очертаващи се промени в движението на влаковете по-отрано да се съобщава, за да има време общините при съгласуване на транспортните схеми да вземем съответни решения. Така че идеята е добра, тя е в интерес на хората, да не увисват на гарата.

Въпреки усилията на БДЖ, компанията губи все още по 10% от клиентите си годишно. Една от причините за това са губещите линии, които са 10% от всички в страната. БДЖ, по силата на договор с държавата, - е длъжно да ги обслужва.

Такива си остават Габрово-Царева ливада, Монтана и Берковица. За да вдигнат приходите, БДЖ предлага карти за пътниците, които ползват и влак, и градски транспорт.

Димитър Костадинов, управител на "БДЖ-Пътнически превози": Идеята е да интегрираме картите - дневните, седмичните и месечните карти. Тоест с един превозен документ - влак и градски транспорт, да се движат пътниците, които в крайна сметка пътуват, за да работят в София.

И не само до София. Такива карти ще има за всички големи градове и ще са с отстъпка в цената. С увеличените приходи и с една част от парите от очакваната концесия на летище София - БДЖ планира да закупи 15 нови мотрисни влака.

Парите, които ще са необходими за това, ще са 200 млн. лв. Те ще са междуградски, чисто нови. По-чисти и по-бързи. Знаете, концесията, която бе обявена, ще е може би една от най-големите, реализирани изобщо в транспортния сектор у нас, и е за 600 млн. лв. Тя замалко бе спряна заради жалба на кувейтски консорциум, изградил терминал 2. КЗК, обаче, остави без уважение претенциите им.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Хората на Пловдив
Хората на Пловдив
МОН обяви резултатите от три вътрешни проверки
МОН обяви резултатите от три вътрешни проверки