БСП алармира за спиране на над 70 влака, които изпълняват социални функции, и настоя за оставката на ръководството на БДЖ. От партията искат "незабавно назначаване на конкурс за избор на ново професионално мениджърско ръководство без футболни амбиции". Това заяви на пресконференция депутатът от "БСП лява България" Георги Свиленски.
Главният одитор на БДЖ Иво Ленков посочи, че на 27 юли дружеството е спряло 70 влака поради недостиг на изправни локомотиви. Той отбеляза също, че 17 от 50 мотрисни влака "Сименс" не са в движение. Но за сметка на това си имаме футболен отбор, който се спонсорира от БДЖ, коментира Ленков.
Георги Свиленски обясни, че спрените миналата седмица влакове са местни и регионални, возещи предимно пътници до работните им места, т.е. изпълняват социални функции. По думите му с неизпълнението на тези разписания на практика се нарушава договорът между държавата и БДЖ, но продължава да се плаща субсидия за тези влакове.
Обяснението на ръководството на БДЖ беше, че тези влакове се спират временно, само за няколко месеца, отбеляза Свиленски. Той обаче припомни, че през първия мандат на ГЕРБ са били спрени 140 влака, пак временно, които до ден днешен не са пуснати отново в движение.
Депутатът от "БСП лява България" посочи, че до началото на 2009 г. БДЖ са превозвали 32 млн. пътници годишно, в началото на 2015 г. има спад с над 30 процента, т.е. 10 млн. по-малко пътници или 22 млн. годишно. По думите му със спирането на тези влакове се очакват нови между 15-20 процента намаление на пътниците.
Докато скрито ръководството на БДЖ спира влакове, с икономиите си си позволява да назначава футболисти в дружеството със заплати над 1500 лева, отбеляза Свиленски и добави, че за сравнение един машинист получава средно около 600 лева заплата."Шефът на БДЖ Владимир Владимиров вместо да работи за укрепване на подопечното му дружество се е самопровъзгласил за център-нападател и за капитан и жъне успехи с футболния отбор", коментира още Свиленски.
Георги Свиленски коментира, че докато Борисов реже лентички на къси отсечки от магистрали, неговите министри, отговорни за железопътния сектор, и мениджмънтът на БДЖ работят за ликвидиране на сектора.