Възможно ли е да говориш музиката с езика на тялото? Оказва се, че да, ако има кой да те научи. Един световен експерт по жестовете – италианката Деда Кристина Колона е в София по покана на оперната прима Дарина Такова, за да разкрие тайните на жестовете пред млади български певци. Колона е специалист по бароков танц, професионална актриса, хореограф и асистент на най-големите италиански оперни режисьори.
Деда Кристина Колона е поразителна в комплексната си роля на многостранен артист. Тялото й е съвършен инструмент, който може да изрази всяка дума с жест и поза. Точно това невероятно умение иска да предаде на певците, с които работи. Познава текстовете на бароковите опери в детайли и увлекателно обяснява скритите в тях контрасти, конфликти и сюжетни обрати. Може да работи с танцьори, или артисти, защото е отлично подготвена. Но вместо това избира да работи с оперни певци
Деда Кристина Колона -хореограф и експерт по барок
Певецът е изключително интересен материал за работа, защото той пее според своя инстинкт. Това инстинктивно ниво, което дава индивидуалност на пеенето е много дълбоко. Затова, ако можеш да накараш един певец да играе с неговия певчески глас, нещата стават изключително интересни. Факт е, че обучението на младите певци поставя ударение на начина, по който се произвежда звукът.Но когато младият певец влезе в професионалната среда от него се изисква актьорско присъствие, за което той просто не е бил подготвен.
Виновникът за това артистично откровение е оперната прима Дарина Такова. Вече няколко години тя се е посветила на мисията да разширява професионалния хоризонт на младите певци у нас.
Дарина Такова
Бих казала, че това е най-хубавото нещо, което очаквам и осъществявам.Смятам, че е фундамент в работата с младите хора да се отпуснат и да намерят това сътрудничество, това отваряне с тялото.
Участниците в майсторския клас ще покажат наученото във фрагменти от опери на Хендел и „Коронацията на Попеа“ от Монтеверди. Спектакълът им ще е този четвъртък в зала България от 19 часа.