Сигнали за дим на няколко места и отказ на компютрите са изпратили в последните минути на полета автоматизираните системи на египетския самолет, който падна в Средиземно море.
Египетската армия показа намерените отломки, които свидетелстват за нерадостната съдба на 66-те души на борда. Все още няма яснота за причините за трагедията.
Багаж, седалка, лични вещи, са открити досега от египетския самолет. Сигнал за отворен десен прозорец на пилотската кабина минути преди катастрофата предполага опит за вентилация заради дим. Поредица от съкращения и кодове, изпратени от бордовите системи до наземни специализирани центрове разказва за регистрирано задимяване в тоалетната и блока за електрониката под пилотската кабина. Постъпили са и данни за проблеми с компютъра на автопилота. Терористичен акт или технически срив - окончателните отговори се чакат от черните кутии.
Жан-Марк Еро - министър на външните работи на Франция: Издирването на самолета днес е очевиден приоритет. Откриването на черните кутии и техния анализ ще ни позволи да отговорим на въпросите, които възникват закономерно.
Претърсвания район от Средиземно море е с дълбочина между 2 440 и 3050 метра, сигналите на черните кутии са откриваеми на дълбочина 6 километра. В операцията участват екипи на Египет, Гърция, Великобритания, Франция, Съединените щати и Кипър.
Френски военен: Навсякъде има малки обекти, трудно е да се обработи всяко място и да се реши дали находките представляват интерес.
Засега сред пътниците няма засечени хора от черните списъци на терористи, проверява се и наземния персонал на летище Шарл де Гол. След атентатите през ноември там са в ход проверки на случаен принцип, профайлъри следят за необичайно поведение. Въведени са техники срещу новости в терористичния арсенал- експлозиви като лист хартия, самоделен взрив на прах триацетон-трипероксид, ножове от твърди полимери и импровизирани детонатори.