България е неизвестна за туристите в Европа и трябва да се инвестира в популяризирането ѝ като място за различни видове туризъм. В това са единодушни туроператори от десетки страни, които участват в Международната среща за туризъм в Пловдив.
Въпреки нарастващия интерес към културния туризъм в световен мащаб, България все още е непозната дестинация.
Венета Табаков, Австрия: "На България и трябва реклама, специално в Австрия тя няма добър имидж, затова работим много и затова такива срещи са страшно полезни."
Олга Рече, Румъния: "Основната представа на румънците е, че всичко, което може да се види в България е по Северното Черноморие – Балчик и наоколо."
Всяка инвестиция в популяризирането на туристическа дестинация си струва, уверяват специалистите. Пловдив, например, е уникален с културното наследство, но е много подходящ и за бизнес туризъм, за тиймбилдинг и още много сфери, споделят опита си туроператори.
Сибила Ташева, Германия: "При нас идват хора, които са с доста интереси. Не се интересуват от типичния черноморски туризъм, търсят специфичното и по-различното."
Олга Рече, Румъния: "Ние популяризираме безплатно на едно начално ниво. Всяка българска туристическа компания може да се регистрира на нашия сайт безплатно, при това на български език. Имаме бутон за български. А после ние се заемаме с превод на румънски. Така информацията става достъпна за румънските туристи."
Много от гостите са присъствали и на предишни издания на туристическата среща в Пловдив. И всеки път добавят в предложенията си за туристи нова локация от града и страната. Тази година организаторите представиха обновения Природонаучен музей и местата, свързани с туризъм за деца.