Група млади девненци протестираха срещу лошата инфраструктура и безработицата в общината, в която са пет от най-големите заводи у нас. Кметът на Девня се съгласи с част от аргументите, но посочи, че именно превозът на суровини за голямата индустрия е...
Група млади девненци протестираха срещу лошата инфраструктура и безработицата в общината, в която са пет от най-големите заводи у нас. Кметът на Девня се съгласи с част от аргументите, но посочи, че именно превозът на суровини за голямата индустрия е една причините за постоянното износване на пътищата в района. Общините Девня, Раднево и Гълъбово вече са подготвили общо искане към държавата част от данъците на големите заводи да се връщат в техния бюджет.
Да се оправят пътищата в Девня е основното искане на Красен Марков, който коментира местните проблеми в социалните мрежи.
Красен Марков: "Не съм идвал специално до общината, но в днешно време всеки си има телефон, всеки си гледа в телефона, вече четири години никой нищо не прави. - Казвате никой нищо. Кой какво трябва да направи? – Ами не знам кой какво трябва да направи, знам, че хората в общинския съвет не могат да се разберат един с друг и това е в ущърб на жителите на град Девня."
През община Девня всеки месец минават около 10 хиляди камиона над 40 тона, казва кметът Атанас Кузев. Искането му е държавата да финансира уличните ремонти поне частично. Общината се опитва да компенсира и със свои сили.
Атанас Кузев, кмет на Община Девня: "Последната обществена поръчка, която бяхме направили преди три години е с гаранция 15 години."
Протестиращите в Девня смятат още, че е парадоксално при близостта на такива заводи в общината да има толкова безработни и почти никой да не излезе на площада.
Георги Иванов: "Може би хората се страхуват да не си загубят работата."
Калоян Димов: "Малкото хора, които си имат работа, страх ги е от това да не останат и без нея."
В девненските заводи местните са само около 7 процента по данни на общината. Причината е, че се търсят главно квалифицирани специалисти.