Абонирай ме за най-важните новини?
ДА НЕ

Идват ли старите дизелови автомобили на Европа у нас?

Ще се превърнат ли Балканите в автоморга на дизелови автомобили след решението на Германия за вредните емисии? Сръбски медии вече предупреждават, че местните вносители очакват близо 300 000 стари коли, след като през февруари властите в Германия получиха право да забраняват влизане на дизелови коли в своите градове. Решението дава възможност на страната постепенно да изведе милиони автомобили от границите на градовете. Очаква ли се нашествие на забраняваните автомобили и у нас - разказват Тихомир Игнатов и операторът Мирослав Милков.

Тихомир Игнатов
от Тихомир Игнатов
20:58, 19.03.2018
Чете се за: 01:03 мин.
У нас

Сърбия вече се готви да бъде наводнена от стари германски дизели заради по-строгите правила. Местната власт все още позволява внос на коли с остарелия стандарт Евро 3, въведен преди 18 години.

От 158 000 автомобила, купени миналата година, близо 100 000 са били именно такива. Търговците у нас обаче не очакват особена промяна на пазара, тъй като рядко внасяли от Германия.

Христо Аврозов, търговец: Самото закупуване на един такъв автомобил немски е доста по-скъп, отколкото италианския, австрийския и т.н.

Търговците разказват, че през последните месеци продажбите са в застой, а хората търсят все по-евтини и стари автомобили.

;

Според председателя на транспортната комисия в предишния парламент Настимир Ананиев, въпрос на време е старите дизелови автомобили да залеят българския пазар. За да не се превърнем в още по-голяма автоморга, той настоява за по-строг контрол при вноса.

Настимир Ананиев: В момента в България една трета от колите не отговарят на текущото законодателство.

Според Ананиев, за да се подмени автопарка у нас, еко шофьорите трябва да бъдат стимулирани. Част от предложенията са държавна субсидия при закупуване на хибрид или електрически автомобил, както и данъчни облекчения.

Настимир Ананиев: Ако вие решите да си купите електрически автомобил в Румъния държавата ви дава 5 000 евро намаление от цената, която струва автомобила. В момента колкото по-нова ви е колата, толкова по-голям данък плащате. Данъкът би трябвало да е обвързан също така със замърсяването. В момента обаче не виждам такова мнозинство в парламента, което би приело такива промени.
Христо Аврозов, търговец: Според мен дизелът най-малко замърсява. Толкова по-важни неща има, комини. Досега не замърсяваше, а изведнъж започна на някой да му пречи дизела.

На този фон последните данни на Пътна полиция показват, че регистрациите на екологични автомобили у нас са повече от символични - под 1 процент.

Свали приложението BNТ News
Свали приложението BNТ News
Топ 24
Най-четени
Директорът на Регионалната здравна каса в Ловеч остава под домашен арест
Директорът на Регионалната здравна каса в Ловеч остава под домашен арест
Изнесено заседание на БСП в Кърджали
Изнесено заседание на БСП в Кърджали