НПО представи свой доклад за причините за катастрофата край Своге

Според Института за пътна безопасност, МВР е могло да затвори опасния пътен участък при Своге.Днес беше представен докладът на неправителствената организация за състоянието на пътя, където стана катастрофата. Освен лошото качество на настилката, са открити и поредица от пропуски, свързани със сигнализацията. Докладът е изготвен на базата на документи, публична информация и на експертизата на представители на института.

от БНТ
16:15, 04.09.2018
Чете се за: 01:05 мин.
У нас

От Института за пътна безопасност откриват редица пропуски - от проектирането, до ремонта на участъка и въвеждането в експлоатация на пътя. Оттам смятат, че МВР е била последната институция по веригата, която е могла да предотврати трагедията. След направените 7 предписания за ремонт на пътя силовото ведомство е имало правомощия да глоби собственика на пътя от 2000 до 7000лв., както и да го затвори, ако прецени, че е опасен.

Богдан Милчев, Институт за пътна безопасност: Катастрофата е била неизбежна, защото организацията на системата за управление на пътната безопасност е такава, че позволява да се допуснат верига от грешки.

Освен лошото качество на настилката, са открити и поредица от пропуски по сигнализирането на пътя. Например преди опасния завой липсва знак А1 („опасен завой надясно“, бел.ред.) - вместо него имало пано.

Диана Русинова, ръководител на разследващия екип: Това е пано, което най-вероятно има някаква художествена стойност, която ние не може да коментираме. Този знак е в състояние да разсее шофьорите докато разчетат, това което организаторът на движението иска да им каже. Такъв знак в нашата нормативна документация не съществува.
;

Според експертите височината на знаците, минималното отстояние на мантинелата от пътното платно и тротоара също не отговарят на изискванията.

Емил Милчев, Институт за пътна безопасност: За да се предотврати смърт, трябва да има инженерни решения. Не може да се каже „не умирайте, карайте по-внимателно, сложете си колана“. Това не е достатъчно. Хората са пътували с некролог в джоба си. Не са го знаели.

Поискана справка от МВР показва, че през 2017 г. в петте най-големи града са издадени 1200 предписания за проблемни участъци. Санкционирани фирми няма, твърдят пътните експерти.

Богдан Милчев, Институт за пътна безопасност: Тепърва Института за пътна безопасност ще предостави списък на подобни отсечки, които ще настояваме или да бъдат затворени или да бъдат взети незабавни мерки за отстраняване на пропуските.

От прокуратурата заявиха, че подобно независимо разследване няма официален характер и не ангажира органите на досъдебното производство.

Свали приложението BNТ News
Свали приложението BNТ News
Топ 24
Най-четени
Няма посегателства над лозовите масиви в Пловдивско тази година
Няма посегателства над лозовите масиви в Пловдивско тази година
Теч на газ в Благоевград, няма пострадали
Теч на газ в Благоевград, няма пострадали