ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

НПО представи свой доклад за причините за катастрофата край Своге

bnt avatar logo от БНТ
A+ A-
Чете се за: 01:05 мин.
У нас

Според Института за пътна безопасност, МВР е могло да затвори опасния пътен участък при Своге.Днес беше представен докладът на неправителствената организация за състоянието на пътя, където стана катастрофата. Освен лошото качество на настилката, са открити и поредица от пропуски, свързани със сигнализацията. Докладът е изготвен на базата на документи, публична информация и на експертизата на представители на института.

Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.

От Института за пътна безопасност откриват редица пропуски - от проектирането, до ремонта на участъка и въвеждането в експлоатация на пътя. Оттам смятат, че МВР е била последната институция по веригата, която е могла да предотврати трагедията. След направените 7 предписания за ремонт на пътя силовото ведомство е имало правомощия да глоби собственика на пътя от 2000 до 7000лв., както и да го затвори, ако прецени, че е опасен.

Богдан Милчев, Институт за пътна безопасност: Катастрофата е била неизбежна, защото организацията на системата за управление на пътната безопасност е такава, че позволява да се допуснат верига от грешки.

Освен лошото качество на настилката, са открити и поредица от пропуски по сигнализирането на пътя. Например преди опасния завой липсва знак А1 („опасен завой надясно“, бел.ред.) - вместо него имало пано.

Диана Русинова, ръководител на разследващия екип: Това е пано, което най-вероятно има някаква художествена стойност, която ние не може да коментираме. Този знак е в състояние да разсее шофьорите докато разчетат, това което организаторът на движението иска да им каже. Такъв знак в нашата нормативна документация не съществува.
;

Според експертите височината на знаците, минималното отстояние на мантинелата от пътното платно и тротоара също не отговарят на изискванията.

Емил Милчев, Институт за пътна безопасност: За да се предотврати смърт, трябва да има инженерни решения. Не може да се каже „не умирайте, карайте по-внимателно, сложете си колана“. Това не е достатъчно. Хората са пътували с некролог в джоба си. Не са го знаели.

Поискана справка от МВР показва, че през 2017 г. в петте най-големи града са издадени 1200 предписания за проблемни участъци. Санкционирани фирми няма, твърдят пътните експерти.

Богдан Милчев, Институт за пътна безопасност: Тепърва Института за пътна безопасност ще предостави списък на подобни отсечки, които ще настояваме или да бъдат затворени или да бъдат взети незабавни мерки за отстраняване на пропуските.

От прокуратурата заявиха, че подобно независимо разследване няма официален характер и не ангажира органите на досъдебното производство.

Свързани статии:

Разрешение от прокуратурата забави асфалтирането на фаталния участък край Своге
Разрешение от прокуратурата забави асфалтирането на фаталния участък край Своге
Започна ремонтът на участъка край Своге, на който стана тежката...
Чете се за: 00:48 мин.

ТОП 24

Най-четени

Водещи новини

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?