ИЗВЕСТИЯ

Моите новини
НА ЖИВО: България – Испания, 0:3
Чете се за: 02:02 мин.
Четирима са задържани за побоя над директора на полицията...
Чете се за: 04:37 мин.
Модната легенда Джорджо Армани почина на 91 години
Чете се за: 01:45 мин.

ЗАПАЗЕНИ

Какви са перспективите на коридор № 8?

Чете се за: 01:09 мин.
У нас

Близо 35 милиарда евро са необходими на Западните Балкани, за да бъдат завършени трансевропейските пътни коридори 4, 8 и 10. Това показва анализ на експерти от Министерството на транспорта. С парите трябва да се изградят магистрали, железопътни линии и дигитална инфраструктура. Утре в Лондон лидери от Балканите ще участват в инвестиционния форум на Европейската банка за възстановяване и развитие, който ще бъде открит от премиера Бойко Борисов. Основната цел на форума е привличането на нови инвеститори в региона. Кога най-рано може да бъдат завършени проектите разказват Тихомир Игнатов и оператора Мирослав Милков.

Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.

Транспортен коридор номер 8 свързва Адриатическо с Черно море. Той преминава през Албания, Република Македония и България. Обхваща както пътни, така и жп. трасета, а общата дължина е малко над 1200 км. Около 52% от пътищата и над 55% от железопътната инфраструктура на коридора са на българска територия. Те са изградени и са в експлоатация. Тепърва обаче предстои изграждането на жп. пътища в Македония и Албания.

Димитър Савов, директор на дирекция ,,Национална транспортна политика" към Министерството на транспорта: Железопътни превози 120 км в час може би ще бъдат постигнати на тяхна територия 160 на наша. След като нещо го е нямало, всички ще усетят какво голямо развитие ще има и на туризма, и на търговията.

Строежите в Македония се бавят с години заради липса на финансиране. Според експерти предприсъединителните фондове на ЕС дават нови възможности. На Албания пък са нужни около 300 милиона евро, за които се водят преговори със Световната банка. Единственият неизграден български участък по коридора е железопътната линия от гара Гюешево до българо-македонската граница, с дължина два километра и половина.

Димитър Савов, директор на дирекция "Национална транспортна политика" към Министерството на транспорта: Окончателно, напълно завършване на двете територии на една добра модернизирана жп. връзка се очаква 2026 г. - 2027 г.

Според експерти за интеграцията и свързаността на Западните Балкани са нужни инвестициите и в коридори номер 4 и 10. Първият от Дрезден до Истанбул, а вторият - от Залцбург до Солун.

Георг Георгиев, заместник-министър на външните работи: Постоянно се търсят възможности по какъв начин да се реализират проектите. Разбира се това е и техническа процедура. Това са и възможности, които да отразят интересите на участниците в проектите. Много се надявам да достигнем до взаимно полезно решение.
Димитър Савов, директор на дирекция "Национална транспортна политика" към Министерството на транспорта: Последните изчисления са, че около 35 милиарда евро ще са необходими за завършване на коридорите в Западните Балкани.

За да може един шосеен път да изпълнява функцията на транспортен коридор, той трябва да осигурява възможност за придвижване с минимум 120 км/ч и да позволява трафик от поне 20 000 автомобила на денонощие. Скоростта при жп линиите трябва да е поне 100 км/ч.

ТОП 24

Най-четени

Водещи новини

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?