Абонирай ме за най-важните новини?
ДА НЕ
НОВИНИ
Абонирай ме за най-важните новини?
ДА НЕ

Любители на високите скорости използват снега за опасни дрифтове на Витоша

От началото на годината в "Пътна полиция" са постъпили десетки сигнали за опасни ситуации с туристи. Видеоматериали получихме и в редакцията на "По света и у нас". От МВР заявиха, че от днес ще бъдат разположени допълнителни патрули на Пътна полиция в планината, които ще следят за нарушители. Вижте репортажа на Тихомир Игнатов.

Тихомир Игнатов
от Тихомир Игнатов
13:00, 17.01.2016
Чете се за: 01:22 мин.
У нас

През зимата все по-често младежи тестват автомобилите си по завоите на пътя за хижа ,,Алеко" и Златните мостове. Никола Маринов е автомобилен състезател. Самият той наскоро попада на група младежи, които търсят адреналин в планината.

Никола Маринов, автомобилен състезател: Слезнах да направя забележка на един от тях и щях да си отнеса боя и щеше да се случи нещо подобно на случилото се във Враца. За мен едно каране на автомобил не означава ти да му поднасяш задницата и да правиш с него неща, които застрашават теб самия и невинни участници от пътя.

Според автомобилния състезател много от шофьорите надценяват възможностите си.

Никола Маринов, автомобилен състезател: Изпускането на автомобила в тези климатични условия е крайно вероятно, над 60%.

В столичния КАТ получават сигнали за дрифтове всеки път, когато на Витоша завали сняг. При последната проверка патрулите хванали дори младеж, който карал без книжка.

Комисар Тенчо Тенев, началник на ,,Пътна полиция" - София: Оказва се, че те явно имат хора, които стоят по трасето и се обаждат по телефоните като тръгне нашия автопатрулен разчет за мястото и веднага се подреждат в ред, паркират се автомобилите и си говорят около тях.

За подобно провинение най-често санкцията е между 50 и 150 лв. Понякога се стига и до спиране на автомобила от движение. Причината - някои от младежите променят конструкцията на автомобила, за да е по-бърз и маневрен. Почти никой обаче не минава задължителните технически проверки.

Комисар Тенчо Тенев, началник на ,,Пътна полиция" - София: Докато не мине през комисия на Технотест, няма как да се пусне автомобила в движение. За да мине през комисия, трябва да докаже, че тези конструктивни изменения, които е направил съотвестват на БДС.

Никола Маринов, автомобилен състезател: Мога да заявя, че 90% са такива от така наречените спортни коли, които вие слушате за бучат. При много от тях тунингът е направен от хора, които не са запознати."

От МВР виждат решението на проблема в по-строгите санкции. Предлагат глобата за подобен вид нарушения да достигне 3 000 лв. Според професионалните дрифт състезатели това не е единственото решение на проблема.

Искрен Иванов, представител на ,,Дрифт Клуб България": Необходимо е да има по-строг контрол при обучението на шофьори. Необходимо е да се построи автомобилна писта. Всички знаем, че когато едно нещо е забранено то е най-сладко.

Така докато институции и състезатели спорят за нужните промени, десетки младежи ще продължават да търсят своята доза адреналин на пътя.

Свали приложението BNТ News
Свали приложението BNТ News
Топ 24
Най-четени
Репортерски поглед: Убийството на 18-годишния Тодор и силният обществен отзвук
Репортерски поглед: Убийството на 18-годишния Тодор и силният обществен отзвук
Пълно безчувствие пред насилието
Пълно безчувствие пред насилието