Ибраям Фейм е на 24 години и е с нарушено зрение още от раждането си. Следва право в Югозападния университет „Неофит Рилски” в Благоевград. Казва, че се налага сам да се справя с трудностите, които среща във висшето учебно заведение. Това, че не...
Ибраям Фейм е на 24 години и е с нарушено зрение още от раждането си. Следва право в Югозападния университет „Неофит Рилски” в Благоевград. Казва, че се налага сам да се справя с трудностите, които среща във висшето учебно заведение.
Това, че не вижда, никога не спира Ибраям да следва мечтите си. Завършва гимназия във Варна, след което записва висшето си образование в Югозападния университет. Мечтае да стане добър адвокат. Казва, че е свикнал сам да се справя с трудностите.
Ибраям Фейм: „Това, че не ме подпомага университетът. Пак казвам - консумативи трябва да има, но сега като ги няма, не можем да тръгнем да съдим държавата, че няма това, че няма онова. Ако всеки тръгне да хленчи, нещата няма да станат.”
Момчето само си е намерило програма, която възпроизвежда написаното в звук и така научва лекциите си. За това са му необходими написани лекции, случвало се е обаче преподаватели да откажат да му ги дадат. Ибраям разказва, че за да научи преподаденото, се нуждае и от диктофон, с който да записва. Не всеки преподавател обаче е съгласен да бъде записван, докато преподава. Това принуждава Ибраям сам да търси в интернет лекции по право и да си ги купува.
Ибраям Фейм: „Като ме видят с диктофона, въпреки че съм му поискал разрешение, той не ми разрешва да му записвам лекциите. Но въпреки всичко, като се явя на изпита, пак изкарвам добра оценка”
Ибраям казва, че когато се придвижва, не му е нужда чужда помощ, но когато е сам, не ползва асансьора в централната сграда на югозападния университет, защото копчетата не са пригодени за незрящи. От пресцентъра на Югозападния университет казаха, че нямат изградени съоръжения и специални учебни материали за студенти с намалено зрение. При необходимост от материали студентите със специални образователни потребности могат да потърсят за съдействие учебния отдел към съответния факултет.