Участъци от новите велосипедни алеи в Пловдив може да се окажат опасни и да предизвикат тежки инциденти. За това алармираха притеснени граждани, които вече използват новата инфраструктура, за да се придвижват с велосипеди. Мрежата от специални пътни...
Участъци от новите велосипедни алеи в Пловдив може да се окажат опасни и да предизвикат тежки инциденти. За това алармираха притеснени граждани, които вече използват новата инфраструктура, за да се придвижват с велосипеди. Мрежата от специални пътни трасета, все още не е въведена в експлоатация и работата по нея продължава.
Велоалеите са дълго чакани от много пловдивчани. Но за Стоян Загоров едно пътуване с колело по новото трасе завършва с инцидент. Подвеждат го специалните плочки с улеи, които показват, че велосипедистът наближава кръстовище. Въпреки опита си като колоездач, когато преминава през тях, Стоян Загоров не успява да запази равновесие.
"Според мен трябва да са перпендикулярно на алеята, за да може да ти подскажат че излизаш на пътното платно. А те ги слагат обратно – гумите ми влязоха в тези улеи и паднах на платното", разказа той.
След случая Стоян подава сигнал и се среща с компетентните технически лица, отговорни за изграждането на велоалеите.
"Все пак за нас здравето и безопасността на гражданите са на първо място", отговори инж. Борислав Кръстев – ръководител на проекта.
48 километра велоалеи трябва да бъдат завършени в Пловдив до края на октомври. Ако се наложи реконструкция на участъците с тактилни плочки обаче това може допълнително да оскъпи проекта и да забави официалното му приключване.