Петокласник от Благоевград получи стипендия от 2 000 лв за големи постижения в областта на математиката и информационните технологии. Сумата дари Емилия Канайкова, която преди три години учредява частна стипендия, за да поощрява талантливи и изявени деца от региона. Инициативата е в памет на нейния съпруг Борислав Канайков, който приживе бил начален учител и през целия си живот помагал на хората.
Специалната поощрителна стипендия тази година получи петокласникът Борис Якимов. Неслучайно Емилия Канайкова избрала него - момчето има десетки награди от олимпиади и състезания, отличен е и от Съюза на математиците в България.
Ива Якимова, майка на Борис: Чувството е неописуемо, поласкани сме, че г-жа Канайкова оцени усилията на сина ни. Той започна да се занимава и проявява интерес към математиката от съвсем малък. В момента се явява на множество национални и международни състезания по математика. Има над 20 отличия от такива формати.
Иван Якимов, баща на Борис: Ние никога не сме искали да го насилваме нещо да постига конкретни резултати. Той просто прояви достатъчно упоритост, за да покаже наистина впечатляващи резултати тука за града и ние го подкрепяме в това начинание.
От тази година Борис вече учи в Математическата гимназия в Благоевград, подготвя се и за нови състезания.
Николай Каращранов, директор на ПМГ „Сергей Корольов“-Благоевград: Искам да благодаря на г-жа Канайкова затова, че е обърнала вниманието си към деца, които имат успехи и ги поощрява. По този начин те ще бъдат мотивирани да покажат още повече своя потенциал, да го развият. Много съм радостен, че тазгодишния получател на нейната стипендия е ученик от нашето училище.
Борис все още не е мислил какъв ще стане, когато порасне.
Иван Якимов, баща на Борис: За сега мисля, че няма конкретна идея какъв иска да стане, но се надявам, че ще стане добър човек най-важното и от там нататък всичко останало.
Парите от стипендията ще бъдат използвани за образованието на Борис. Емилия Канайкова ще продължи доброто дело, защото смята, че младите хора с постижения в науката трябва да бъдат стимулирани. Надява се жестът й да последват и други хора.