На 31 август ще бъде пуснато окончателно движението на автомобили по булевард „Черни връх“ в района на разширението на Линия 2 на метрото. Това заяви кметът на Столичната община Йорданка Фандъкова по време на инспекция на новата метростанция „Витоша“...
На 31 август ще бъде пуснато окончателно движението на автомобили по булевард „Черни връх“ в района на разширението на Линия 2 на метрото. Това заяви кметът на Столичната община Йорданка Фандъкова по време на инспекция на новата метростанция „Витоша“ днес.
1.3 километра, 42 милиона лева, 6 входа – това са основните характеристики на бъдещата метростанция „Витоша“. Строежът ѝ започна на 1-ви август миналата година и се очаква да приключи не по-късно от август 2016-та. В момента изграждането на отсечката върви по график въпреки няколкото пропадания на булевард „Черни връх“ в района. 100% от укрепителните стени и 82% от тунела са напълно готови.
"Започнахме този участък с местно финансиране, миналата година с общинско финансиране. Тогава за първи път държавата беше на път да не помогне в този национален обект, но това се изчисти и вече имаме и държавно участие", поясни кметът на София.
Според разчетите след като бъде готова новата метростанция ще поеме около 25 хиляди пътници. До две седмици трябва да се подпишат и договорите с изпълнителите на третия лъч на метрото, който ще свърже кварталите „Овча купел“ и „Васил Левски“. Строежът му трябва да започне през пролетта на 2016-та година. Миналата седмица стана ясно, че по третия метродиаметър ще има 4 допълнителни спирки - от „Красно село“ до железопътната линия София – Перник.
"Няма да бъдат 8 станции през 2019-та, а 12! Няма да бъдат 8, а 12 километра. И нататък към булевард "Владимир Вазов", ако допълнително се намерят средства, тогава ще се говори", обясни инж. Стоян Братоев: директор "Метрополитен".
В момента столичното метро се ползва от около 330 хиляди души, но тенденцията е с пускането на третия лъч то да обслужва близо половин милион пътници.