Учители по физика сигнализираха "По света и у нас", че в новите програми по физика за 7 и 8 клас няма абсолютно никакви промени. Учителите казаха, че са очаквали облекчаване на учебния материал след заявеното от министерството намерение 60 % от часовете да са за нови знания, а 40 за преговор. И още - те питат къде е тогава реформата по предмета физика и защо са дадени пари за нови програми и учебници, които се оказват старите.
Когато учителките по физика от 125-то СОУ Венелина Николова и Десислава Чергарска прочели новите програми по физика за 7-ми и 8-ми клас останали удивени- абсолютно никаква промяна.
Венелина Николова, учител по физика, 125-то СОУ: Писано е нещо ново, което всъщност е абсолютно старо. Това са някакви пари дадени според мен на вятъра и върху това нещо ще се пишат нови учебници, а всъщност няма никакъв смисъл от нови учебници, тъй като абсолютно всичко отговаря на това, което е било досега.
Най-лошото е, смятат учителките, че вместо да се облекчи учебното съдържание, много трудни за децата уроци като например " Пълно вътрешно отражение " са останали в учебника за 7-ми клас.
Венелина Николова, учител по физика, 125-то СОУ: Това е едно явление, което се обяснява трудно на ученици от 7-ми клас без те да имат необходимите математически знания, които са необходими, за да бъде обяснено това явление.
Десислава Чергарска, учител по физика, 125-то СОУ: Те осмислят какво е пречупването, какво е отражението като явления, но самото пълно вътрешно отражение без закон на Снелиус за тях си остава не достатъчно ясно.
Друг факт, предизвикващ недоумение, е че по новите програми в 7-ми клас трябвало да се преподава звук, без да се обяснява основата за това - механичните вълни.
Десислава Чергарска, учител по физика, 125-то СОУ: Ние не виждаме смисъла от думичката реформа, защото реформа по физика в седми и осми клас - няма.
Промени има в 9, 10 и 11 клас, но в отрицателна посока, казват учителите. Намалявали се часовете по физика в 9-ти клас и така целият раздел "Електростатика" механично бил преместен от 9 в 10 клас. Така обаче са оказало, че "електричество" трябва да се преподава на учениците преди те да са научили основата - какво е това "електростатика".