Лифтовете са най-зеленият и екологичен транспорт в планините ни, а с изграждането на подобни съоръженията ще се даде възможност в България да се развива устойчив зимен туризъм. Това каза министърът на туризма Николина Ангелкова на среща в Благоевград, на...
Лифтовете са най-зеленият и екологичен транспорт в планините ни, а с изграждането на подобни съоръженията ще се даде възможност в България да се развива устойчив зимен туризъм. Това каза министърът на туризма Николина Ангелкова на среща в Благоевград, на която се обсъждаха идеи как страната ни да се рекламира най-добре, за да привлича туристи. От община Банско не пропуснаха да попитат кога ще има решение и ще има ли такова за играждане на втори кабинков лифт в зимния ни курорт.
Кметът на Банско не получи конкретен отговор ще има ли втори кабинков лифт, освен заявената вече подкрепа от Министерството на туризма. Министър Николина Ангелкова каза, че с готвените промени в Закона за туризма ще се даде възможност да се увеличи изграждането на ски инфраструктурата в зимните курорти у нас. Спорът за разширяване на ски зоната в Банско според кмета е от 15 години и решение трябва да има.
Георги Икономов-кмет на Банско: „Да се изчисти безспорно този проблем с концесията дали цялата площ е дадена на сегашния концесионер или само ски пистите, ски съоръженията, които са в момента изградени и тези по подробния устройствен план. За мене явно това е препъни камъкът в целия процес, който да върви напред."
Според министъра на туризма Николина Ангелкова лифтовете не са само средство, за да се качиш в планината през зимата, а те се използват от туристите целогодишно.
Николина Ангелкова - министър на туризма: „Крайно време е всеки един от нас да си даде сметка колко е важно да има достъп до планината, но екологичен достъп - това става с лифт, а не с автобуси и не с коли."
За да идват повече туристи е небохдима жива реклама, смятат от туристическия бранш в Благоевград.
Здравка Чимева – туроператор: „Когато аз като туроператор му кажа ние трябва да отидем да видим Стобските пирамиди, знаете ли колко е хубаво, па какво кафе и т.н., значи това е живата реклама... и чрез реклама от уста на уста."
От кметството в Благоевград се надяват с пускането на автомагистрала Струма, модернизиране на ски курорта Бодрост –Картала и изграждането на спортен комплекс градът да стане предпочитан за почивка от българското семейство, защото е близо до столицата.