Винопроизводителите настояват за равнопоставеност с другите сектори при кандидатстването по новите мерки на програмата за развитие на селските райони. Те се обявиха срещу въведените приоритети при оценяването на проекти за зеленчуци, месо и мляко. И тази...
Винопроизводителите настояват за равнопоставеност с другите сектори при кандидатстването по новите мерки на програмата за развитие на селските райони. Те се обявиха срещу въведените приоритети при оценяването на проекти за зеленчуци, месо и мляко. И тази година заради девалвацията на руската рубла в следствие на ембаргото, българският износ на вино за Русия е намалял с близо 50%. Това се отразява много сериозно на бранша, който традиционно изнася за руския пазар.
Въпреки че виното не е включено в ембарговите стоки за Русия, кризата там драстично намали износа на българско вино за руските пазари. Росица Касабова е производител от района на Брестовица, която доскоро е изнасяла по 1 милион и 300 000 бутилки, които миналата година са се стопили до 500 000.
Росица Касабова, винопроизводител: „Поради рязката девалвация на рублата - при сключени договори от порядъка на 41 рубли за 1 евро, но рублата достигна до 95 рубли за едно евро и всъщност нашите партньори спряха поръчките.”
Затова Росица Касабова се насочва към нови пазарни ниши – произвежда малки бутикови серии вина за престижни европейски вериги и залага на винения туризъм с групи от Полша, Франция, Чехия и Германия. Касабова е категорична, че въвеждането на приоритети само за някои селскостопански производители при кандидатстването по новите мерки на програмата за развитие на селските райони е несправедливо и лобистко.
Росица Касабова: „Така се ощетява браншът, носи приходи в държавата и с тези приходи плащаме на тази администрация, която всъщност ни ощетява.”
У нас винопроизводството не се субсидира. Подпомага се само отглеждането на лозови масиви, като при помощта не се отчитат реалните резултати, което според Касабова я прави неефективна.
Росица Касабова: "За съжаление, че има хора, които усвояват субсидии само обработвайки една земя, без да имат добив от нея, а тези, които реално получават продукция, получават същите пари.”
Винопроизводителите се надяват на повече помощ от държавата и в рекламирането на българското вино по света, и при реализирането на стратегията за развитие на бранша до 2020-та година.
Мотористи, облечени като Дядо Коледа, преминаха по столични булеварди (ГАЛЕРИЯ)
Кризата с боклука: Пореден уикенд доброволци почистват различни райони в София
Алпинисти, облечени като коледни герои, зарадваха децата в онкохематологията на ИСУЛ
Кризата с боклука: Пореден уикенд доброволци почистват различни райони в София