5 идеи за оптимизиране на столичния градски транспорт представиха от Гражданската интернет инициатива "Спаси София". Едно от предложенията е да бъде въведена нова билетна система за всички видове транспорт. Чрез нея билетът ще важи за час или час и...
5 идеи за оптимизиране на столичния градски транспорт представиха от Гражданската интернет инициатива "Спаси София".
Едно от предложенията е да бъде въведена нова билетна система за всички видове транспорт. Чрез нея билетът ще важи за час или час и половина, независимо от броя вида на използваните превозни средства.
Според проучвания на "Спаси София" над 60% от пътуващите в София се прекачват, а над 50% от тях го правят повече от един път.
"Идеята е да не се плаща на пътуване, т.е. като се качите да дупчите билет, а да се плаща на час примерно", каза Христо Илиев.
Друга идея е да бъде въведена нова визуална система за обозначаване на видовете превозни средства и техните маршрути както на спирките, така и в самите превозни средства.
"Т.е. като се качиш в един трамвай, да знаеш този трамвай откъде докъде отива и откъде докъде вози и кои други линии среща по пътя си, защото най-честият въпрос в момента в градския транспорт е: "Къде трябва да сляза за...?", коментира Гергин Борисов.
От организацията предлагат въвеждане на електронна карта за туристите и гостите на София, която да включва и намаления за музеите и галериите на територията на Столична община.
"Също така предвиждаме създаване на автомномни трамвайни трасета чрез доста лесни, евтини и ненатрапващи се мерки", допълни Гергин Борисов.
"Спаси София" настоява в столицата отново да има нощен транспорт през цялата седмица, който да обслужва всички големи квартали в часовия пояс между 23:30 и 4:30 часа.