Въвеждането на велосипеди за логистични цели в центъра на София, обмисля Столичната община. Подобни проекти са реализирани в много европейски градове, а София ще ползва опита на Милано. Велосипедът отдавна е средство за транспортиране на стоки в...
Въвеждането на велосипеди за логистични цели в центъра на София, обмисля Столичната община. Подобни проекти са реализирани в много европейски градове, а София ще ползва опита на Милано.
Велосипедът отдавна е средство за транспортиране на стоки в натовареното градско движение. Подобен вид логистика е екологична, евтина и по-удобна особено в градските центрове или тесните старинни улички. В Италия има 50 фирми, които се занимават с този бизнес. Само в Милано са 10.
"Фирмите вече започват отново да използват все повече велосипеди за превоз на стоки в последния километър, т.е. до магазини в пешеходни зони или където камиони или коли не могат да влязат", каза транспортният консултант Козимо Кифи.
Вело логистиката е особено застъпена в Северна Европа. За да се случи това и в София обаче, трябва администрацията да насърчи строежа на повече велоалеи, както и да ограничи навлизането на автомобили в градския център и пешеходните зони.
Вълна от реакции след намирането на скрити камери в тоалетните на столично училище
Общо 350 000 лева парична гаранция за свободата на Йордан Кателиев и Николай Стефанов определи съдът
С ден по-рано от планираното: Възстановяват движението по "Дунав мост" при Русе
На студено и без дърва - как в Русенски села платиха, но не получиха дърва за огрев?
Вълна от реакции след намирането на скрити камери в тоалетните на столично училище
"Има такъв народ" при президента: В тази политическа ситуация не е разумно да се търси ново преконфигуриране
БСП: Няма как този парламент да формира какъвто и да е тип правителство - ние не бихме участвали в никакви разговори