С ново мобилно приложение община Сандански вече приема сигнали от граждани за възникнали проблеми не само в града, но и в по-малките населени места. Така хората могат да пестят време, без да се налага да посещават общинската администрация, или да търсят и ползват телефони за връзка със специалистите от съответната дирекция или отдел.
Девет жалби са подали жители на община Сандански до кметската администрация за по-малко от седмица, след въвеждането на мобилното приложение „Кмете, виж!”. Повечето от тях се отнасят за нерегламентирани сметища на територията на града и близките села Струма и Дамяница.
Кирил Котев – кмет на община Сандански: В момента, в който отидем изчистим сложим табела, че е забранено изхвърлянето, че се наблюдава мястото и че са застрашени от санкции, веднага нарушителите се опитват и да създадат нови сметища.
Сигналите се подават на мобилното приложение в реално време и това позволява на общинските служители да реагират бързо за тяхното разрешаване. Има обаче и хора, които са скептични, че ще се обърне достатъчно внимание от кметската управа на оплакванията им.
– Кой ще ги използва тези приложения, освен младежта? Други могат ли да ги ползват?
– Зависи от какво се оплакваш за некои неща ще обърнат внимание за некои не.
Подадените интернет сигнали се насочват чрез определени критерии и ключови думи към конкретен служител на общинската администрация, който персонално се ангажира с решаването на проблема.
Кирил Котев – кмет на община Сандански: Когато подадете сигнал може да следите кой поема отговорност към кой е насочена проверката на сигнала и дали е реагирано.
От Общината в Сандански обаче предупреждават да не се използва мобилната система за фалшиви сигнали. Така, освен че се губи напразно времето на хората, които могат да помогнат за решаването на реални проблеми, се харчат и парите на данъкоплатците.