ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Как да реагираме, ако станем свидетели на катастрофа?

5940
Чете се за: 01:28 мин.
Още
Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време 0:00
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.

      Едва 24% от българите са преминали през обучения на БЧК и имат познания как да действат, ако станат свидетели на катастрофа. Българският червен кръст апелира за въвеждането на задължителни опреснителни курсове по първа долекарска помощ за водачите на автомобили. Според лекари по този начин очевидците на тежки катастрофи ще могат да помагат по-адекватно на пострадалите. Специалистите от БЧК отказаха да коментират случая с катастрофата с Милен Цветков.

      В оказването на първа долекарска помощ на пострадал при катастрофа има железни правила . Най-важното - трябва бързо да обезопасим участъка, да разберем колко хора има в блъснатия автомобил и да звъннем на 112.

      Хората, които са преминали курсове на БЧК, могат да помогнат на пострадалите, докато дойде линейката.

      Д-р Надежда Тодоровска - зам.-директор на БЧК: Обикновено този, който най-много вика, той е най-добре, който е най-тих, там трябва да насочим вниманието си.

      Ако има опасност автомобилът да пламне или да падне от мост или пропаст, пострадалите трябва да се извадят от него. Това важи и за случаите, в които трябва да им се помогне спешно:

      Д-р Надежда Тодоровска - зам.-директор на БЧК: Ако има кръвотечение, сериозно на пострадалия, то трябва по някакъв начин да се спре.

      Ако раненият е загубил съзнание, но все още диша, трябва внимателно да бъде изваден от колата и да бъде поставен в стабилно странично положение.

      Ако обаче няма сърдечна дейност трябва да се направи и сърдечен масаж до идването на линейка.

      Д-р Пенчо Пенчев - експерт в Националния съвет в БЧК: Честотата, с която притискаме трябва да бъде поне 100 пъти в минута. Това означава ето тази скорост на пристискане, след всеки 30 гръдни притискания, добре е да правим и две вдухвания. Ето с два пръста запушвам носа отвеждам главата назад, за да не ми пречи езикът и правя две вдухвания.

      Една бърза и лесна техника може да спаси пострадал в случай на задушаване.

      Д-р Пенчо Пенчев - експерт в Националния съвет в БЧК: При никой случай да не бъркате в устата да търсите езика, можете просто да повдигнете главата назад и брадичката нагоре.

      От инициативата "Аз на пътя - научи ме да шофирам" припомнят, че е от изключително значение комуникацията с пострадалите, ако са в съзнание.

      Виктор Георгиев - създател на "Аз на пътя - научи ме да шофирам": Кола се прави, но живот не се купува. Затова най-важното е както ние да запазим самообладание като очевидци, така да се постараем хората, участвали в ПТП-то да запазят самообладание.

      Ако екипът на Спешна помощ е затруднен да намери мястото на инцидента, може да се наложи да обгрижвате пострадалия продължително време - тежка и изморителна задача, която обаче може да спаси живот.

      ТОП 24

      Най-четени

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?