Община Пловдив обмисля да предяви съдебни претенции към испанската фирма „Индра“, която изгради софтуера за електронното обслужване на градския транспорт.
Причината е, че вече повече от 3 години системата не е завършена докрай, а много от монтираната в автобусите апаратурата е остаряла, без реално да е използвана.
На испанската компания е заплатено за работата й. Но Пловдив все още няма напълно интегриран градски транспорт.
Тодор Чонов, заместник-кмет на Пловдив: Освен изчерпаното обществено доверие и нашето търпение вече е към своя край. Направихме сериозни подготовки за завеждане на дела.
Масово вече работят информационните табла по спирките. Според пловдивчани обаче често се случва рейсовете да пропускат част от късните и ранни курсове.
Един от основните проблеми е връзката между централния сървър и автобусите. Много от техниката пък вече е остаряла, без досега да е ползвана. Затова от общината ще поемат нещата в свои ръце.
Тодор Чонов, заместник-кмет на Пловдив: Надграждане на съществуващата система с вкарване на нови модерни технологии към нея, така че да е по-лека за експлоатация и по-удобна за гражданите. Ако работи в пълната си функционалност, ще бъде много лесно и за нас за контрол.
В момента се работи по отстраняването на проблемите с монетните автомати и валидаторите за магнитни карти.
Автор: Николай Райшинов