Преобладаващата част от пловдивските учители и ученици подкрепят дистанционното обучение, въведено заради епидемията от COVID-19, и са доволни от начина, по който се провежда.
По-големи затруднения изпитват децата от началните класове, затова по-често търсят помощта на семействата си.
Родителите също дават положителна оценка на онлайн обучението, защото така имат по-голям контрол върху заниманията на децата си. Това показва проучване на Община Пловдив, проведено във всички общински училища.
Дистанционното обучение се провежда по различни начини, като симулирането на реален урок в реално време, чрез видео връзка е по-малко използваният начин, който се прилага от 1813 учители, сочи проучването. По-големият брой учители (2298) предпочитат да възлагат задачи преди провеждането на часа и резултатите да се обсъдят по-късно или по време на часа. Като цяло
учителите се възползват и от двата варианта на провеждане на дистанционно обучение.
Пловдив е сред пионерите в дигиталното обучение като всички общински училища в града осъществяват дистанционно обучение.44 училища използват Google G-Suite for Education, 2 - Microsoft Office 365, а 6 училища използват и двете платформи. В 12 училища се използват и Shkolo.bg, АдминПлюс, ZOOM, Skype, Viber,сочи проучването.
Анализът показва, че учителите успяват да ангажират повече учениците си и да ги заинтригуват.
Мотивираните ученици работят още по-усърдно, а останалите започват да развиват умения за самостоятелна работа.
Мнозинството от децата споделят, че отделят повече време от преди за подготовка на материалите и уроците, което е по-уморително и натоварващо. Технологиите позволяват и по-ясни правила и ангажименти на учениците и лесен контрол от страна на учителите при домашната работа, груповите задачи и правенето на тестове, например.
Учениците твърдят, че са доволни от онлайн обучението и в по-голямата си част работят много концентрирано и с интерес. В начален етап това се случва с подкрепата на родителите, в прогимназиален етап учениците са
по-продуктивни, отколкото в реалното училище и по-малко се разсейват.
Създадени са 8907 виртуални класни стаи към края на април.От 2800 броя педагози 2532 имат активен акаунт в Google G-Suite for Education, а 990 - в Microsoft Office 365.
Само 31 учители от общо 14 училища не осъществяват дистанционно обучение. Почти всички ученици разполагат с лични устройства, обобщават от Община Пловдив.
Автор: Николай Райшинов