ИЗВЕСТИЯ

Моите новини
Евакуираха над 20 души заради голям пожар в Хисарско (ВИДЕО)
Чете се за: 00:30 мин.
Овладян е пожарът в Пазарджик
Чете се за: 00:40 мин.
Европарламентът гласува заличаване на "македонски...
Чете се за: 06:37 мин.
Полиция и КПК влязоха в "Булгаргаз",...
Чете се за: 01:45 мин.

ЗАПАЗЕНИ

Разширението на метрото в София - нови участъци, интермодални възли и буферни паркинги за столичани

bnt avatar logo от БНТ
A+ A-
7977
Чете се за: 03:45 мин.
У нас
Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време 0:00
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Снимка: БТА
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
      Слушай новината
      00:00
      00:00

      Строителството на столичното метро продължава с пълни темпове. То ще се разширява с нови станции през квартал "Слатина". Около 75 000 души ще го ползват след около 2 години. В студиото на "Денят започва" гостува проф. д-р инж. Стоян Братоев, изпълнителен директор на "Метрополитен" ЕАД - един от хората, отговорен, че в София има метро.

      снимка: БНТ

      "В момента изграждаме 10 км метро с 10 метростанции. Три участъка - единият е по "Владимир Вазов" - 3 км с три метростанции, който се финансира от Плана за възстановяване и устойчивост. Това е продължението на третия лъч от кв. "Хаджи Димитър" към кв. "Левски". Вторият участък, където вчера се пусна тунелопробивната машина, която ще изгражда тунела - това е 6 км с 6 метростанции - през кв. "Гео Милев", кв. "Слатина" до бул. "Цариградско шосе". И третият участък е метростанцията в "Обеля", която е част от интермодален възел - жп гара, автогара и метростанция и ще прави връзка с три железопътни направления извън София, което пък ще спомогне за намаляване на автомобилите, които влизат в града", обясни инж. Братоев.

      Във финансово отношение всички метрополитени в света завършат с целево финансиране. В София единият участък се изгражда със средства от ПВУ. Работи се с много добри темпове и има почти 70% изпълнение, каза Братоев.

      "Този участък, където вчера пуснахме машината, се финансира частично от ОП "Транспорт" (2014 - 2020 г.) от неусвоени средства, които останаха, заем от ЕИБ на Столичната община и частично местно финансирани от бюджета", уточни той.

      Година и половина ще работи тунелопробивната машина, а целият участък трябва да бъде завършен през 2027 г. В района на трасето живеят над 110 000 души, 75 000 от тях ще ползват метрото.

      Заедно с изграждането на метрото се правят и буферни паркинги. По новото трасе ще има три такива паркинга - на "Владимир Вазов" в кв. "Левски Г", един при зала "Арена 8888 София" и един на бул. "Цариградско шосе". За тази отсечка ще са необходими 16 влака - в момента върви обществена поръчка за 8 нови влака и ще трябват още 8, поясни инж. Стоян Братоев.

      снимки: БТА

      Разширението на столичното метро ще продължава, тъй както в момента има изградени 52 км. Прави се процедура за избор на проектант за продължението от метростанция "Витоша" на бул. "Черни връх" към Студентски град - с 5 станции. Предвижда се още един голям интермодален възел на Околовръстното шосе с автогара и буферен паркинг, където трябва да има метростанция и на двете линии. В рамките на следващите две години трябва да има изготвен проект за този участък. Предвижда се също разширение от надлез "Надежда" в посока кв. "Илиянци" - около 5 км.

      Вижте целия разговор във видеото

      Последвайте ни

      ТОП 24

      Най-четени

      Водещи новини

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?