Изчисленията са на инженерите от общинското предприятие "Организация и контрол на транспорта"
С бясна скорост - между 150 и 180 км/ч е навлязъл джипът-убиец в кръстовището на бул. "Руски" в Пловдив в нощта срещу 13 май. Това е становището на специалистите от общинското предприятие „Организация и контрол на транспорта". При трагедията загина шофьорът на 21 и момиче на 20. Техните спътници, които са пътували на задната седалка са все още в болница, и все още в тежко състояние.
От камерите на общинското предприятие „Организация и контрол на транспорта“ и изчисленията на специалистите може да се направи извод единствено за средната скорост, с която 21-годишният младеж е навлязъл в кръстовището.
"Можем да определим само предната скорост от предходното кръстовище – по изчисленията ни, тя е около 140 км, което значи, че ако в долната част се е движил по-бавно, тук е доста увеличена скоростта. Предполагаемо около 180 км", каза Георги Стоилов- директор на ОП „Организация и контрол на транспорта“- Пловдив.
Според автомобилния състезател Костадин Щерев преди автомобилът да навлезе в разделителната ивица на булеварда и последователно да се блъсне в няколко дървета, скоростта му е била още по-висока.
"От това, което виждам, от тежкия удар и от преместването на дърветата на корените на 100 метра от произшествието, според мен скоростта е била над 200 км. Тази скорост, да я развиеш, я развиваш лесно, но никой не си дава равносметка, че трябва и да я спре тази скорост, да я ограничи тази скорост. От кръстовището до това дърво той няма никакво време за реакция. Той направо се е ударил без спирачен път. С тази скорост оцеляването е почти невъзможно", категоричен е Костадин Щерев-автомобилен състезател.
Мократа настилка на булеварда при изключително високата скорост също е била предпоставка за изгубване на управлението на мощния джип.
"От това, което видях от кадрите, автомобилът е с доста лоши гуми, те са почти накрая и не са за дадените условия, които са за дъжд, за мокро време", допълни автомобилният състезател.
На кръстовището, през което автомобилът е преминал преди фаталният сблъсък, светофарната уредба работи само с предупредителен жълт сигнал.
"В случая ние имаме едно много голямо кръстовище и тапите, които се образуваха след пускането на тази уредба бяха големи. Така и не заработи този светофар, още с неговото пускане не беше пуснат, което сме съгласували с КАТ и другите отговорни институции в града", посочи Георги Стоилов- директор на ОП „Организация и контрол на транспорта“- Пловдив.
Там ще бъде поставена камера за скорост.
В момента в Пловдив работят 130 камери по 45 кръстовища, които имат възможност да засекат скорост, но нямат софтуер, който да отчита, заяви Стоилов. За последните седем месеца броят на санкционираните водачи, които е трябвало отново да се явят на теоретичен изпит за възстановяване на контролни точки, се е увеличил значително, сподели автоинструкторът Дафин Урдажиев.
"Най – честите нарушения са превишаване на скоростта, преминаване на забраняващ сигнал на светофара, непоставяне на колани и говорене по телефон", каза Дафин Урдажиев.
Ограничаване на скоростта на младите шофьори и занижаване на контролните точки са сред възможните възпитателни мерки, които да предпазят новите водачи.
Вижте повече в прякото включване на Галена Паскова