НОВИНИ

След жестоката катастрофа: Скоростта на джипа-убиец е била над 180 км/ч?

Изчисленията са на инженерите от общинското предприятие "Организация и контрол на транспорта"

Снимка: Facebook
bnt avatar logo
от БНТ , Репортер: Галена Паскова
09:02, 14.05.2024 (обновена)
7039
Чете се за: 04:32 мин.
У нас
Слушай новината

С бясна скорост - между 150 и 180 км/ч е навлязъл джипът-убиец в кръстовището на бул. "Руски" в Пловдив в нощта срещу 13 май. Това е становището на специалистите от общинското предприятие „Организация и контрол на транспорта". При трагедията загина шофьорът на 21 и момиче на 20. Техните спътници, които са пътували на задната седалка са все още в болница, и все още в тежко състояние.

От камерите на общинското предприятие „Организация и контрол на транспорта“ и изчисленията на специалистите може да се направи извод единствено за средната скорост, с която 21-годишният младеж е навлязъл в кръстовището.

"Можем да определим само предната скорост от предходното кръстовище – по изчисленията ни, тя е около 140 км, което значи, че ако в долната част се е движил по-бавно, тук е доста увеличена скоростта. Предполагаемо около 180 км", каза Георги Стоилов- директор на ОП „Организация и контрол на транспорта“- Пловдив.

Според автомобилния състезател Костадин Щерев преди автомобилът да навлезе в разделителната ивица на булеварда и последователно да се блъсне в няколко дървета, скоростта му е била още по-висока.

"От това, което виждам, от тежкия удар и от преместването на дърветата на корените на 100 метра от произшествието, според мен скоростта е била над 200 км. Тази скорост, да я развиеш, я развиваш лесно, но никой не си дава равносметка, че трябва и да я спре тази скорост, да я ограничи тази скорост. От кръстовището до това дърво той няма никакво време за реакция. Той направо се е ударил без спирачен път. С тази скорост оцеляването е почти невъзможно", категоричен е Костадин Щерев-автомобилен състезател.

Мократа настилка на булеварда при изключително високата скорост също е била предпоставка за изгубване на управлението на мощния джип.

"От това, което видях от кадрите, автомобилът е с доста лоши гуми, те са почти накрая и не са за дадените условия, които са за дъжд, за мокро време", допълни автомобилният състезател.

На кръстовището, през което автомобилът е преминал преди фаталният сблъсък, светофарната уредба работи само с предупредителен жълт сигнал.

"В случая ние имаме едно много голямо кръстовище и тапите, които се образуваха след пускането на тази уредба бяха големи. Така и не заработи този светофар, още с неговото пускане не беше пуснат, което сме съгласували с КАТ и другите отговорни институции в града", посочи Георги Стоилов- директор на ОП „Организация и контрол на транспорта“- Пловдив.

Там ще бъде поставена камера за скорост.

В момента в Пловдив работят 130 камери по 45 кръстовища, които имат възможност да засекат скорост, но нямат софтуер, който да отчита, заяви Стоилов. За последните седем месеца броят на санкционираните водачи, които е трябвало отново да се явят на теоретичен изпит за възстановяване на контролни точки, се е увеличил значително, сподели автоинструкторът Дафин Урдажиев.

"Най – честите нарушения са превишаване на скоростта, преминаване на забраняващ сигнал на светофара, непоставяне на колани и говорене по телефон", каза Дафин Урдажиев.

Ограничаване на скоростта на младите шофьори и занижаване на контролните точки са сред възможните възпитателни мерки, които да предпазят новите водачи.

Вижте повече в прякото включване на Галена Паскова

Чуйте последните новини, където и да сте!
Последвайте ни във Facebook и Instagram
Следете и канала на БНТ в YouTube
Вече може да ни гледате и в TikTok
Намерете ни в Google News

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Делото за блудство с деца: Ще започне ли процесът срещу британския пастор Даниел Хъл?
Делото за блудство с деца: Ще започне ли процесът срещу британския пастор Даниел Хъл?
Чарлз Трети отстъпи ролята си на главнокомандващ на Въздушния корпус на Великобритания на сина си принц Уилям
Чарлз Трети отстъпи ролята си на главнокомандващ на Въздушния корпус на Великобритания на сина си принц Уилям