След спешна среща при премиера Бойко Борисов тази вечер стана ясно, че превозвачите получават срок до 27 март да се оборудват технически. Четири дни преди стартирането на толсистемата превозвачите заплашиха, че ще спрат да работят заради неяснота около начина на таксуване.
Само дни преди въвеждането на толсистемата, по която се работи през последните две години, въпросите по нея са повече от отговорите.
Превозвачите са недоволни от факта, че трябва да заплащат специална такса за бордовите устройства, които те си закупуват и поставят в своите тирове и автобуси. Заплашиха, че от 1 март ще спрат да превозват пътници и товари.
Заради това се наложи спешна среща с премиера в Министерски съвет. След тази среща се реши от 1 март, както е по закон, толсистемата ще стартира. Тя няма да бъде отлагана за трети път, но ще съществува възможността да бъдат закупувани маршрутни карти - един от общо трите варианта за толтаксуване. Всички превозвачи, които искат да си закупят бордови устройства, ще могат да го направят до 27 март. Дали тези превозвачи ще бъдат глобявани до 27 март не става ясно.
Бойко Борисов, министър-председател: На фона на днешната новина, че финансово и икономически сме по-дисциплнинирани от Холандия и Геврания, е бум в Европа. Ние вместо това да си говорим, ме занимават с два лева-пет лева. Едно е сега двулентов път с дупки да ползваш друго е - шест платна. И вие пътувате, знаете, че навсякъде е така. За това ако сте ок на този вариант, 7 % забиваме и това е. Не го ли направите, на 27-ми се срещаме и ви казвам продължавайте да плащате винетки или каквото досега сте правили.
В крайна сметка беше решено превозвачите да не плащат наем на тези бордови устройства. Те обаче са недоволни, че джипиес тракерите, с които и сега разполагат и ги ползват и в цяла Европа, ще бъдат несъвместими с нашата толсистема. Недоволстват и, че моного пътища, които влизат в обхвата на толсистемата нямат алтернативни варианти, макар че 80% от пътищата у нас от второкрасната пътна мрежа вече бяха извадени от обхвата на тол и, че таксите бяха намалени почти двойно, отново след искане на превозвачите.