ИЗВЕСТИЯ

Моите новини
Евакуираните от Израел българи кацнаха в София (СНИМКИ)
Чете се за: 03:15 мин.

ЗАПАЗЕНИ

Търсят се варианти за разтоварване на заседналия край Камен бряг кораб

bnt avatar logo от БНТ
A+ A-
Чете се за: 02:22 мин.
У нас
Video Player is loading.
Текущо време 0:00
Продължителност -:-
Заредено: 0%
Тип на потока НА ЖИВО
Оставащо време -:-
 
1x
    • Глави
    • descriptions off, selected
    • Спряни субтитри, selected
      Снимка: БГНЕС
      Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
      Слушай новината
      00:00
      00:00

      Ситуацията със заседналия край Камен бряг голям търговски кораб се усложни, след като първоначалния план той да бъде разтоварен чрез плаващ кран и баржа засега пропада. Сега се търсят нови варианти.

      Според първоначалната идея до заседналия кораб трябваше да застане плаващ кран, с който поне половината от товара да бъде прехвърлен на друг плавателен съд. След направения оглед обаче стана ясно, че дъното е скалисто. Това не позволява там да пристанат кранът и другият кораб. Представителят на корабособственика предложил азотният тор да бъде изхвърлен в морето.

      "Товарът принципно не е опасен за морската среда, но там е защитена зона и толкова близо до брега в такива количества МОСВ не е съгласно, пък и ние не сме съгласни, смятаме, че трябва да бъдат потърсени други варианти", заяви к.д.п Живко Петров - директор на ИА "Морска администрация" .

      Разтоварването на заседналия кораб е необходимо, за да се повдигне от дъното преди да бъде изтеглен. Освен това 5-те баластни резервоара в носовата част на кораба са пробити и пълни с вода.

      "Затова смятаме, че поне 1000 тона трябва да бъдат разтоварени, за да видим дали ще изплава, а може да се наложи и цялостно разтоварване на товара", заяви к.д.п Живко Петров.

      Водолазните огледи ще продължат в търсене на място, където да застанат кранът и баржата, необходими за разтоварването на кораба. Засега опасност от екологична катастрофа няма, уверяват експертите.

      "Но не е ликвидирана възможността при влошаване на времето корабът да бъде разбит там и да не може да го извадим въобще", допълни к.д.п Живко Петров.

      Операцията се ръководи от корабособственика, застрахователната компания и наетата от тях фирма. Екоминистерството и Морска администрация следят за изпълнението на операцията, за да няма замърсяване на акваторията на Камен бряг.

      Автор: Нивелина Няголова

      ТОП 24

      Най-четени

      Водещи новини

      Product image
      Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
      Абонирай ме за най-важните новини?