This is a modal window.
Ситуацията със заседналия край Камен бряг голям търговски кораб се усложни, след като първоначалния план той да бъде разтоварен чрез плаващ кран и баржа засега пропада. Сега се търсят нови варианти.
Според първоначалната идея до заседналия кораб трябваше да застане плаващ кран, с който поне половината от товара да бъде прехвърлен на друг плавателен съд. След направения оглед обаче стана ясно, че дъното е скалисто. Това не позволява там да пристанат кранът и другият кораб. Представителят на корабособственика предложил азотният тор да бъде изхвърлен в морето.
"Товарът принципно не е опасен за морската среда, но там е защитена зона и толкова близо до брега в такива количества МОСВ не е съгласно, пък и ние не сме съгласни, смятаме, че трябва да бъдат потърсени други варианти", заяви к.д.п Живко Петров - директор на ИА "Морска администрация" .
Разтоварването на заседналия кораб е необходимо, за да се повдигне от дъното преди да бъде изтеглен. Освен това 5-те баластни резервоара в носовата част на кораба са пробити и пълни с вода.
"Затова смятаме, че поне 1000 тона трябва да бъдат разтоварени, за да видим дали ще изплава, а може да се наложи и цялостно разтоварване на товара", заяви к.д.п Живко Петров.
Водолазните огледи ще продължат в търсене на място, където да застанат кранът и баржата, необходими за разтоварването на кораба. Засега опасност от екологична катастрофа няма, уверяват експертите.
"Но не е ликвидирана възможността при влошаване на времето корабът да бъде разбит там и да не може да го извадим въобще", допълни к.д.п Живко Петров.
Операцията се ръководи от корабособственика, застрахователната компания и наетата от тях фирма. Екоминистерството и Морска администрация следят за изпълнението на операцията, за да няма замърсяване на акваторията на Камен бряг.
Автор: Нивелина Няголова