Софийската опера открива новия си сезон с бляскава премиера на операта "Аида". Така театъра отбелязва два юбилея - 200-годишнината от рождението на Верди и 100-годишнината на Арена ди Верона като оперен театър. Постановката е на режисьора Уго де Ана, който също е знаменитост в света на съвременната опера.
Софийската опера открива новия си сезон с бляскава премиера на операта "Аида". Така театъра отбелязва два юбилея - 200-годишнината от рождението на Верди и 100-годишнината на Арена ди Верона като оперен театър. Постановката е на режисьора Уго де Ана, който също е знаменитост в света на съвременната опера.
Кредото на режисьора Уго де Ана е, че оперните артисти днес не трябва да бъдат затворници на традицията, а само нейни пазители. И неговата "Аида" напълно отговаря на убежденията му. Спектакълът е на самия ръб между модерното и традиционното и така ще задоволи както най-консервативните меломани, така и онези, които копнеят за свеж полъх в оперната зала. Всъщност постановката е правена за театро Филармонико във Верона. Това е по-малката сцена, на която се играят спектакли, когато римската арена е затворена за публика. Самият де Ана преобръща прочита на "Аида", за да я превърне в една интимна драма на сложните взаимоотношения.
"Аида" е създадена като опера, в която централно място имат взаимоотношенията между главните персонажи. Зрелищната част на тази творба е нещо като завеса, зад която се разиграват политически, социални и лични конфликти. И затова за мен е пределно ясно, че тази зрелищна част трябва да мине на по-заден план. Аз поставям акцент именно на самотата, диктатурата, изборът между верността към родината и любовта, които движат действието в тази опера", сподели режисьорът.
Уго де Ана е професор по визуални изкуства, завършил е сценография и осветление за кино и телевизия и това ясно личи в постановката му на "Аида". Огледална пирамида хвърля отражения на сцената и допълнително подсилва асоциациите за задкулисните отношения между героите в оперната драма. Може би точно това майсторско вплитане на конфликтите в оформлението на сцената превръщат де Ана в предпочитан артист, който поставя в Ла Скала, театро Сан Карло, Ла Фениче и операта в Рим.
Кризата с боклука: Пореден уикенд доброволци почистват различни райони в София