"Две гледни точки, един град" е името на изложбата, открита тази вечер в кино Одеон. Тя показва отношението към София на двама артисти: оператора Росен Даскалов-Тичъра и художника Чавдар Гюзелев. Експозицията е част от програмата на кинофестивала Соу Индипендънт. Докато операторът Росен Даскалов открива малко познатата красота на града, Чочо Гюзелев постига почти абстрактно звучене в своите снимки.
"Две гледни точки, един град" е името на изложбата, открита тази вечер в кино Одеон. Тя показва отношението към София на двама артисти: оператора Росен Даскалов-Тичъра и художника Чавдар Гюзелев. Експозицията е част от програмата на кинофестивала Соу Индипендънт. Докато операторът Росен Даскалов открива малко познатата красота на града, Чочо Гюзелев постига почти абстрактно звучене в своите снимки.
София може да бъде много красива, стига да я погледнем от правилния ъгъл. В това е сигурен операторът Росен Даскалов. Заедно със съпругата си Ирена създава проектът "Енджой София" и запечатва в снимки само красивото лице на столицата. Търси го от високо, по покривите. Мисията му е да запечата хубавото в града, в който живеем.
"Сега това е малко манипулативно, защото ти като виждаш само един детайл, той винаги е малко по-красив. Аз съм сигурен, че има и много лоши снимки на София, които, ако някой цели да каже - "Този град е ужасен", може да ни го покаже със стотици снимки", разказва операторът.
Докато Росен изследва архитектурата, Чавдар Гюзелев улавя в кадрите си колорита на града. При това буквално. И естетизира грозните гледки, които ни шамаросват, докато вървим по улицата. Те обаче се превръщат в естетически символи, а снимките са толкова живописни, че докато ги гледаш, почти забравяш, че не са картини, а кадри от нашата София.
Кризата с боклука: Пореден уикенд доброволци почистват различни райони в София