Експерти от Институт "Отворено общество" и Столичната община ще представят днес доклад с оценки и предложения, свързани с политиките и процесите в образованието. Най-важната промяна, която предлагат експертите, е въвеждане на вътрешна система за управление на качеството на обучение и организация в училище.
Експерти от Институт "Отворено общество" и Столичната община ще представят днес доклад с оценки и предложения, свързани с политиките и процесите в образованието.
Най-важната промяна, която предлагат експертите, е въвеждане на вътрешна система за управление на качеството на обучение и организация в училище. Друго предложение е свързано с промени в системата за външно оценяване и засяга предимно работата на инспекторатите. В доклада се посочва още, че е наложително част от изискваната в момента документация да отпадне, тъй като не е ефективна и води до свръхбюрократизация. По данни от проучване на “Отворено общество” отчетните документи отнемат ежегодно по два месеца от работното време на всеки директор на училище.
Резултатите от международно изследване в олбластта на обучението по точни науки от 2006–та поставят България на предпоследно място сред страните от ЕС. С по-лоши резултати е единствено Румъния. Делът на т.нар. функционално неграмотни, т.е такива, които не достигат минималните стандарти, сред 15-годишните ученици у нас, вече е около 50 процента.