Секунди преди жестоката влакова катастрофа в Испания, машинистът е съобщил на диспечерите, че се движат със 190 километра в час и влакът ще дерайлира. Най-вероятно днес машинистът, който е ранен, ще бъде разпитан в болницата под стража.В катастрофата загинаха близо 80 пътници. Тя стана в сряда вечерта, когато високоскоростната композиция се блъсна в бетонно ограждение на четири километра от Сантяго де Компостела.
Веднага след трагедията реакциите бяха насочени срещу машиниста на влака. Според първите информации 52-годишният мъж изглежда е знаел с каква скорост се движи. После се оказа, че трасето има съоръжения, предназначени да удържат влаковете в рамките на пределно допустимата скорост.
Следствието тръгна в две посоки - едната е изправността на трасето, сработили ли са тези устройства. Другата посока са действията на машиниста. Той се казва Франсиско Хосе Гарсон. Работи от 30 години в железниците, от 10 години е машинист и от една година пътува по тази линия.
95 души все още са в болница, съобщиха властите на провинция Галисия. 28 възрастни и 4 деца са в тежко състояние.
"Засега смъртните случаи са около 78. 72-ма души бяха идентифицирани по отпечатъците от пръстите. Както личи има останки на още 6 неидентифицирани тела. За тях ще трябва да използваме техники за идентификация, които изискват повече време", съобщи главен комисар Антонио дем Амо.
Лекари, обаче, твърдят, че има още 13 тела за познаване.
Междувременно тази сутрин бяха вдигнати останките на влака от релсите на мястото на инцидента. Това е най-тежката железопътна катастрофа в Испания от 40 години. През 1972 година в Югозападна Испания влак се блъсна в спрял вагон. Загинаха 86 души, 112 бяха ранени.
Автор: Валери Маринов