Без охрана и осветление - тази гледка все още е обичайна в много от столичните подлези. През почивните дни млад мъж беше нападнат в подлеза на НДК, в центъра на София, и по-късно почина в "Пирогов". Това даде повод на БНТ да провери какво прави Столичната община за безопасността на хората, които спазват правилата и преминават под земята, понякога и с риск за живота си.
За много столичани преминавамето през подлезите, особено нощем, е игра на руска рулетка. Но освен опасни за хората, подлезите са и място, в което почти ежегодно общината инвестира стотици хиляди за ремонт. Не са малко и случаите, обаче, когато скоро след "рязането на лентата" - те изглеждат дори по-зле от преди реконструкцията.
Ето защо от общината предприемат нова тактика- редом с ремонта се поставя задължително и видеонаблюдение. Около 30 подлеза в София вече са с камери. Само по "Ботевградско шосе" - инвестицията е за около 240 хиляди лева - са монтирани над 60 камери във всичките 17 подлеза по трасето. Създаде се и център за видеонаблюдение.
Във формулата за повече безопасност в подлезите участва и "живата охрана"- патрулите реагират в рамките на 3 минути на сигнал за нередност. Охранителната фирма и носи 100% отговорност за откраднато или повредено имущество.
"Това е работата на охранителната фирма- самото видеонаблюдение, плюс реакцията на всякакви сигнали и нарушения, които се извършват в подлезите", каза Красимир Димитров от Дирире
екция
" Общществен ред"
От своя страна заснетото от камерите се пази поне месец и служи за доказателствен материал при извършено престъпление.
"Този пример с Ботевградско доказа своята ефективност и икономически, и ефекта от цялата дейност. Вече като има видеонаблюдение, като е осветен и ремонтиран подлеза , като има и реакция- фирма, която носи 100% отговорност за този подлез - вече нямаме нарушения", отбеляза Красимир Димитров.
След "Ботевградско шосе", следващото трасе, по което подлезите ще бъдат основно ремонтирани и снабдени с камери, са тези по бул. "България".
Репортер: Хр.Христова