ИЗВЕСТИЯ

Моите новини

ЗАПАЗЕНИ

Безопасността в подлезите

bnt avatar logo от БНТ
A+ A-
Чете се за: 01:06 мин.
У нас

Без охрана и осветление - тази гледка все още е обичайна в много от столичните подлези.

Субтитрите са автоматично генерирани и може да съдържат неточности.
Без охрана и осветление - тази гледка все още е обичайна в много от столичните подлези. През почивните дни млад мъж беше нападнат в подлеза на НДК, в центъра на София, и по-късно почина в "Пирогов". Това даде повод на БНТ да провери какво прави Столичната община за безопасността на хората, които спазват правилата и преминават под земята, понякога и с риск за живота си. За много столичани преминавамето през подлезите, особено нощем, е игра на руска рулетка. Но освен опасни за хората, подлезите са и място, в което почти ежегодно общината инвестира стотици хиляди за ремонт. Не са малко и случаите, обаче, когато скоро след "рязането на лентата" - те изглеждат дори по-зле от преди реконструкцията. Ето защо от общината предприемат нова тактика- редом с ремонта се поставя задължително и видеонаблюдение. Около 30 подлеза в София вече са с камери. Само по "Ботевградско шосе" -  инвестицията е за около 240 хиляди лева - са монтирани над 60 камери във всичките 17 подлеза по трасето. Създаде се и център за видеонаблюдение. Във формулата за повече безопасност в подлезите участва и "живата охрана"- патрулите реагират в рамките на 3 минути на сигнал за нередност. Охранителната фирма и носи 100% отговорност за откраднато или повредено имущество. "Това е работата на охранителната фирма- самото видеонаблюдение, плюс реакцията на всякакви сигнали и нарушения, които се извършват в подлезите", каза  Красимир Димитров от Дириреекция " Общществен ред" От своя страна  заснетото от камерите се пази поне месец и служи за доказателствен материал при извършено престъпление. "Този пример с Ботевградско доказа своята ефективност и икономически, и ефекта от цялата дейност. Вече като има видеонаблюдение, като е осветен и ремонтиран подлеза , като има и реакция- фирма, която носи 100% отговорност за този подлез - вече нямаме нарушения", отбеляза Красимир Димитров. След "Ботевградско шосе", следващото трасе, по което подлезите ще бъдат основно ремонтирани и снабдени с камери, са тези по бул. "България".

Репортер: Хр.Христова

ТОП 24

Най-четени

Водещи новини

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?