В деня, в който от ЧЕЗ съобщиха, че до 5 януари дори потребителите с непогасени задължения ще имат захранване, почти 12 часа без ток останаха живеещи в столичния комплекс "Овча купел". Най-вероятната причина - авария в главно електрическо табло. За това сигнализираха "По света и у нас" някои от тях. Освен ток, оказа се, че хората нямат и парно. Опитите им, както и нашите, да се свържем с ЧЕЗ, не се увенчаваха с успех - на телефоните на компанията не отговаряше никой. Как премина денят в "Овча купел" разказват репортерът Росен Цветков и операторът Стоян Мицев.
В деня, в който от ЧЕЗ съобщиха, че до 5 януари дори потребителите с непогасени задължения ще имат захранване, почти 12 часа без ток останаха живеещи в столичния комплекс "Овча купел". Най-вероятната причина - авария в главно електрическо табло. За това сигнализираха "По света и у нас" някои от тях. Освен ток, оказа се, че хората нямат и парно. Опитите им, както и нашите, да се свържем с ЧЕЗ, не се увенчаваха с успех - на телефоните на компанията не отговаряше никой. Как премина денят в "Овча купел" разказват репортерът Росен Цветков и операторът Стоян Мицев.
Оператор в ЧЕЗ: "Съжаляваме, но в момента всички абонати са заети. Моля, изчакайте, тъй като вашето обаждане е важно за нас. Ще ви свържем с наш оператор при първа възможност".
Въпреки изключителната важност на обаждането обаче, никой от премръзналите хора, които срещнахме в Овча купел не беше получил отговор.
Жена: "Ние нарочно излязохме, защото то вкъщи нямаше смисъл. Разходихме се, ходихме насам-натам - на пазар и обиколки и се върнахме. До момента няма никакъв резултат, подобрение на ситуацията".
Мъж: "Не се правят профилактики, просто няма никаква от тяхна страна инициатива да направят нещо по въпроса с електрото. Спират кабелни телевизии, няма достъп до никаква информация".
Спряният ток блокира работата и на магазините - продавачи и клиенти не знаеха какво да правят.
Жена: "Проблем имаме с компютрите - не ни работят, а все пак това е магазин. Стоката трябва да бъде маркирана. И компютри могат да гръмнат, хладилници - всичко е на наш гръб".
Клиент: "Надуват сметките, обаче ето - сами виждате за какво става въпрос. 2009-та сме, европейска държава! Би трябвало да не е така".
Не разбрахме точната причина за аварията, защото операторите на ЧЕЗ продължиха да не ни вдигат телефона. Все пак след дългото чакане токът дойде към 15 часа".
Правителството осигури близо 25 млн. лева за "Топъл обяд" до септември 2026 г.
Патриарх Даниил ще възглави празничната литургия за Рождество Христово в катедралата "Св. Александър Невски"