Сигнал за 37 съмнителни сделки за над 127 млн. лв. е предаден в прокуратурата от Одитната комисия към министерството на транспорта. Това днес съобщи ресорният министър Александър Цветков. Става дума за обществени поръчки, които са разписвани от двете бивши ръководства на БДЖ. Най-фрапантният случай е, че вместо да бъдат рециклирани и пуснати в експлоатация, 18 вагона е трябвало да бъдат доставени поне преди година, но и до момента ги нямало.
Сигнал за 37 съмнителни сделки за над 127 млн.лева е предаден в прокуратурата от Одитната комисия към министерството на транспорта. Това днес съобщи ресорният министър Александър Цветков. Става дума за обществени поръчки, които са разписвани от двете бивши ръководства на БДЖ. Най-фрапантният случай е, че вместо да бъдат рециклирани и пуснати в експлоатация, 18 вагона е трябвало да бъдат доставени поне преди година, но и до момента ги нямало.
Александър Цветков – министър на транспорта: “18 вагона са приети, с придобита собственост, платени са, но ги няма! Както виждате в БДЖ са били по-добри фокусници и от Дейвид Копърфийлд! Тези вагони не са в България според нашата информация!”
За да се заобиколи Закона за обществените поръчки БДЖ е възложила доставката на компютри на няколко фирми. Една снабдявала дружеството с монитори, друга с мишките и клавиатурите, трета с принтери, а четвърта със самите компютри. Далавера имало и с обществената поръчка за 1 млн. лв., която била за работното облекло.
Гергана Алексиева – гл. одитор в Министерството на транспорта: “Първо има поръчка за доставка на работно облекло, а след това без мотиви Бордът на директорите прекратява договора и сключва нов с друга фирма за 500 000 лева по-скъпо.”
Отговорност за нередностите, според министър Цветков, носят двамата бивши изпълнителни директори и Съветът на директорите на БДЖ.
Движение "Трети март" започна процедура по създаване на политическа партия
Георги Първанов: И да се озъртам не мога видя лидер, който ще изведе страната на нов път