Ямболският окръжен съд възобнови заседанията по делото за катастрофата на Бакаджика, при която загинаха 18 души. И в момента продължават разпитите на вещите лица, извършили допълнителната автотехническа експетиза. Съдът отхвърли искането на защитата на шофьора да бъде спряно наказателното производство, за да се установи дали той може да дава годни показания в наказателния процес.
Ямболският окръжен съд възобнови заседанията по делото за катастрофата на Бакаджика, при която загинаха 18 души. И в момента продължават разпитите на вещите лица, извършили допълнителната автотехническа експетиза. Съдът отхвърли искането на защитата на шофьора да бъде спряно наказателното производство, за да се установи дали той може да дава годни показания в наказателния процес.
От Ямбол предава Диана Иванова:
Водещ:
- Трябваше да бъдат изслушани специалистите, изготвили съдебно-медицинската експертиза. Какви са техните заключения?
Диана Иванова:
- Беше изслушана тройната съдебно-психиатрична експертиза, която е категорична, че шофьорът е бил психично здрав към момента на катастрофата. След инцидента обаче той е получил психично разтройство, т. нар. реактивна депресия, и тримата експерти не са могли категорично да отговорят дали психичното разтройство пречи на шофьора Господин Димитров на участва в наказателния процес и да дава годни показания.
Според тях това може да се установи категорично само при по-продължително клинично наблюдение. Защитата на шофьора се възползва от това тяхно съмнение и поиска спиране и прекратяване на наказателното дело, за да може Господин Димитров да бъде изследван дали може да дава годни показания, но съда отхвърли искането, точно заради този не категоричен отговор на тройната експертиза.
Назначена е нова петорна съдебно-психиатрична експертиза, която е категорична, че той може да дава годни показания. Петимата експерти все още не са разпитани, защото едната от колите, с които те се движеха от Стара Загора към Ямбол, заради лошото, време е изляза от пътя (пострадали няма). Преди малко те успяха да влязат в съдебна зала.
Преди тях бяха разпитани автоескпертите на петорната съдебно-техническа експертиза. Те трябваше да отговорят на въпроса с каква скорост се е движил по време на инцидента автобусът. Според тях шофьорът е задействал спирачната уредба преди първия завой и точно заради това е успял да го вземе, но по наклона е достигнал скорост от 62 км/ч и е излязъл от пътя с 42 км/ч.
Двамата защитници се опитват да намерят пропуски в експертизата, за да успеят да я "съборят".
Излъчено в "По света и у нас"