Битката за Даунинг стрийт 10 прехвърли границите на Острова и се разрази във виртуалното пространство. Оказа се, че пътят до премиерското кресло минава през Ю Тюб /Utube/, Facebook и Twitter. Избори 2010 ще влязат в историята на британския политически ПР с провеждането на първия виртуален предизборен дебат.
Битката за Даунинг стрийт 10 прехвърли границите на Острова и се разрази във виртуалното пространство. Оказа се, че пътят до премиерското кресло минава през Ю Тюб /Utube/, Facebook и Twitter. Избори 2010 ще влязат в историята на британския политически ПР с провеждането на първия виртуален предизборен дебат.
Следене на политиците в интернет пространството - на това заложиха политичските паритии по време на предизборната кампания. Всяка реч, всяка изява на основните кандидати можеше да бъде видяна и прочетена онлайн. Така британските политици получиха още едно оръжие - пълна информация за посетителите на техните сайтове.
Възраст, координати, финансово положение, любими автомобили, предпочитани развлечения. Това е само част от данните, които си осигуриха политическите партии на Острова по време на предизборната кампания. Конкурентните лагери пренесоха надпреварата за гласове и в интернет.
Спечелване на приятели във Фейсбук, писане по форуми, кибер-клевети срещу опонентите, видеообръщения и дебати в Ю тюб. Така премина виртуалната предизборна кампания във Великобритания. А докато тримата основни претенденти търсеха начини да спечелят симпатиите на избирателите, британците се забавляваха да ги изправят един срещу друг в улични двубои.
Битка за премиерското кресло. Политически способности не са нужни, важно е само да се раздават юмруци и ритници. Видеогирата се оказа истински хит. Но дори и виртуално, влизане на Даунинг стрийт 10 не е лесно. Препятствията, които трябва да бъдат преодолени, са смесица между Маргарет Тачър и Тони Блеър и нашумялата напоследък „тесногръда фенка" Джилиън Дъфи.
Виртуална битка се води не само между Браун, Камерън и Клег, но и между техните фенове, най-вече почитателки. Момичета на Клег се изправиха срещу момичетата на Камерън. И нямаше как да не напомнят за виртуалните подвизи от времето на кампанията в интернет, белязала успеха на Барак Обама.