Общата безработица у нас намалява през последните години, но много слабо. На фона на тази статистика от Агенцията по заетостта решили да пренесат на родна почва добрите и успешни практики за справяне с безработицата, които се прилагат във Великобритания. Резултатите показват, че броя на хората, които намират реализация се удвоил.
На пазара на труда най-важна е рекламата и то не каква да е, а саморекламата. За един безработен това е неговото Си Ви. Оказва се, че за да напишеш перфектната автобиография и след това да я представиш на интервюто за работа е необходимо много повече от ораторско майсторство. Затова в експеримент с 20 безработни от Бюрото по труда в Русе записали с камера кандидатите за работа и след това заедно обсъдили тяхното поведение.
Соня Каменовска- психолог: Можеха да отстранят техните черти, които не харесват по време на представянето- било свързано с невербалната комуникация- най-вече и като вербални изкази.
Всъщност безработните, които разчитат на съветите на психолог и развиват своите комуникационни умения в различни ателиета по-лесно намират работа. Поне това показва практиката от Великобритания.
Доц. Тодор Тодоров- експерт анализи в проект "Без раници в заетостта": Над 80 % от младежите, които са били обект на тези програми са си намерили работа.
У нас обаче най-сериозен проблем остава липсата на лична мотивация. Затова съветът към безработните е простичък.
Проф. Мария Андреева- експерт в проект "Без граници в заетостта": Да не разчитат изцяло на помощта, която обществото може да им даде, която помощ могат да получат от посреднически организации.
А що се отнася до експеримента- той все пак се оказал успешен. От 20 безработни половината си намерили работа.