Изложба в Бруклинския музей в Ню Йорк разкрива страна от по-къснитегодини в кариерата на Анди Уорхол - когато от поп изкуството творецът се насочва към абстракцията и християнските образи.
Изложба в Бруклинския музей в Ню Йорк разкрива страна от по-късните
години в кариерата на Анди Уорхол - когато от поп изкуството творецът се насочва към абстракцията и християнските образи.
В изложбата са включени и автопортерти на американския художник от
края на 70-те години на 20 век.
Изложбата в Бруклинския музей е доминирана от абстрактното изкуство
на Уорхол - нова посока за твореца , вдъхновител на поп арт движението.
Шарън Аткинс - изкуствовед:
"Започнахме от 1978 г., той става на 50 и започва да се замисля какво означава да си артист, да си художник. Така че го виждаме да изследва нови територии".
В някои творби критиците откриват и влиянието на абстрактния експресионизъм на Джаксън Полък. Уорхол се обръща и към света на
религията. Дете на словашки имигранти, той е отгледан в традициите на
източнокатолическа църква в родния му Питсбърг.
Шарън Аткинс - изкуствовед:
"Уорхол редовно е ходил на църква в Ню Йорк, това е било част от живота му, но нещо много лично, за което за знаели само най-близките му".
Образите на Христос и последователите му са основна тема в серията
Тайната вечеря Уорхол създава редица творби година преди смъртта си.
Някои платна са с размери 7 на 10 метра. И още един важен фактор -
през 1968 настъпва личен прелом - Уорхол е прострелян и едва оцелява
- тогава започва и период на самонаблюдение и на преоценка, разказва
кураторът на изложбата. Експозицията отдава почит и на прочутите 15
минути слава на Уорхол с видеоматериали от телевизионните серии.