Пак малайзийски самолет и отново - мистериозна трагедия. Редица официални изявления отричат каквато и да било връзка с предишните две авиокатастрофи, станали през отиващата си 2014-та. Трудно е, обаче, да бъде спрян потокът от коментари за абсурдните съвпадения около малайзийските летателни апарати.
Редовен полет, проверен пътнически самолет, прекъсната връзка по-малко от час след излитането, изчезване над водна повърхност, никакви открити останки въпреки мащабното издирване по вода и по въздух. Това се случи и на 8 март с "Боинг"-а на Малайзийските авиолинии, и с "Еърбъс"-а на малайзийската компания "ЕърЕйша" девет месеца по-късно, в самия край на годината. Колкото прилики, толкова и разлики.
Изчезналият "Боинг" 777 е продължил полета си. Системата, която автоматично подава данни за полета до наземните служби, е била изключена по неизвестни причини. Час по-късно Боингът е бил засечен от военни радари на 500 километра западно от курса му, край остров Пукет. След това той изчезва и от обсега на военните. В околоземна орбита, обаче, един спътник продължил да улавя още три часа сигнали от работещите двигатели на самолета.
Сега условията са съвсем различни - лошо време, обаждане от пилота с искане за смяна на курса, прекъсване на връзката малко по-късно, уверения, че този път районът на издирване е много по-ясно установен и шансът за евентуално намиране на отломки е много по-голям.
Третата опорна точка в абсурдната черна серия, сполетяла малайзийските самолети тази година, е сваления над Източна Украйна "Боинг", пак на Малайзийските авиолинии. С 238 загинали пътници, от които 80 деца. С 15-членен екипаж. Без оцелели. Петата най-смъртоносна катастрофа в историята на авиацията. Русия и Украйна се обвиняват взаимно за стрелбата. Следствието продължава. Официално няма посочен виновник.