Кметове на малки общини в Плевенска област се обявиха срещу намерението да се въведе нова транспортна схема. Тя предвижда от 2012 г. до населените места с под 30 000 души да има само линии от съответния областен център. Това автоматично ще вдигне транспортните разходи на пътниците, защото ще трябва да се прекачват от автобус на автобус и да пътуват по-дълго. Според представители на транспортния бизнес поправката в закона цели да отстрани от пазара малките превозвачи.
Кметове на малки общини в Плевенска област се обявиха срещу намерението да се въведе нова транспортна схема. Тя предвижда от 2012 г. до населените места с под 30 000 души да има само линии от съответния областен център. Това автоматично ще вдигне транспортните разходи на пътниците, защото ще трябва да се прекачват от автобус на автобус и да пътуват по-дълго. Според представители на транспортния бизнес поправката в закона цели да отстрани от пазара малките превозвачи.
В Кнежа живеят 15 хиляди души и ако новата транспортна схема бъде приета градът може да остане както без преки линии до София, така и без автобусни връзки до
по-отдалечени населени места в общината. В момента от там до столицата всеки ден пътуват четири автобуса.
Симеон Шарабански - кмет на община Кнежа: „Те са изградени с едно много удобно разписание - сутринта много рано се тръгва оттук, от Кнежа, около 5 часа. Нашите съграждани пристигат сутринта около 9, време удобно за ползване на административни услуги и време удобно за ползване на лечебни заведения..."
Според кмета новата схема ще затрудни и движението между малките населени
места в общината, защото големите превозвачи няма да имат интерес от такива дестинации.
Симеон Шарабански - кмет на община Кнежа: „Не съм убеден, че няма да се търси само печалбата, ...и нищо чудно да тръгнат хората между селата и с каруците, което не подобава на България в 21-и век да се случва."
Местни превозвачи пък съзряха лобистки интереси в полза на големи фирми.
Георги Бахарски - превозвач: „Сигурно искат да се угоди на някои по-големи превозвачи, които са вътре в нещата с министерството."
И от кметството в община Искър се обявиха срещу новата схема.
Емилия Тончева - зам. кмет на община Искър: "При всички случаи ще бъдат закрити вътрешни линии, защото в транспортната схема едно от условията на превозвачите до София е да покрият губещите транспортни линии вътре в общината..."
Засега кметовете в Плевенска област не смятат да организират масови протести, а ще търсят диалог с правителството чрез Националното сдружение на общините.
Движение "Трети март" започна процедура по създаване на политическа партия
Георги Първанов: И да се озъртам не мога видя лидер, който ще изведе страната на нов път