ИЗВЕСТИЯ

Моите новини
Продължава търсенето на черния леопард - проверяват...
Чете се за: 03:27 мин.
Тръмп: Примирието между Израел и Иран вече е в сила
Чете се за: 01:37 мин.
Иран и Израел са се споразумели за прекратяване на огъня,...
Чете се за: 03:00 мин.

ЗАПАЗЕНИ

Трима уволнени заради влаковата катастрофа край Драгоман

bnt avatar logo от Росен Цветков, Надя Обретенова
A+ A-
Чете се за: 01:30 мин.
У нас

Трима ръководители на движението от гарите в Драгоман и Драгоил бяха уволнени заради вчерашната тежка влакова  катастрофа. Отстранен беше и директорът на Изпълнителна агенция "Железопътна администрация" Симеон Ананиев, но от транспортното министерство отричат това да е свързано с инцидента.

трима уволнени заради влаковата катастрофа драгоман
Трима ръководители на движението от гарите в Драгоман и Драгоил бяха уволнени заради вчерашната тежка влакова катастрофа. Отстранен беше и директорът на Изпълнителна агенция "Железопътна администрация" Симеон Ананиев, но от транспортното министерство отричат това да е свързано с инцидента.

Системата, която още вчера се оказа в центъра на тежкия инцидент, е на около 40 години. Според експерти в железопътния транспорт на нея не може да се разчита за контрол на движението на влакове. На друго мнение обаче е началникът на гарата в Драгоман.

Антон Янков - началник на гара Драгоман: "Системата е доста надеждна - не позволява движението на два влака в междугарието. Казва се полуавтоматична блокировка тип "Степанов"."

Репортер: "Вие казвате, че не може да допусне два влака на едни релси, но вчера това се случи? Как може да не се види, че има два влака на едни и същи релси? Възможно ли е системата да сбърка?"

Антон Янков - началник на гара Драгоман: "По принцип дава повреди тази система. Всичко е възможно."

Старата система на гарата и човешките грешки обаче далеч не са единствените предпоставки два влака да се блъснат челно. Оказва се, че мобилната връзка между ръководителите на движение на гарите и машинистите много често e на практика невъзможна. Затова и никой не е звъннал на машиниста на международния влак, за да спре той преди удара.

Антон Янков - началник на гара Драгоман: "Колегата в Драгоман има информация за номера на локомотива, когато той влезе в гарата. Не и преди това."

Проф. Неделчо Неделчев - ВТУ "Т. Каблешков": "В Европа действа мобилен стандарт, който е разработен специално за нуждите на транспорта. Но такава система се внедрява за пръв път в участъка Пловдив-Свиленград. В други участъци няма."

Пенчо Попов - изпълнителен директор на БДЖ: "Това е проблем - не са имали връзка с другия машинист, но в същото време са могли да спрат контактната мрежа."

Репортер: "Защо не е спрял мрежата?"

Милчо Ламбрев - генерален директор на НКЖИ: "Шокирал се е, травмирал се е."

Антон Янков - началник на гара Драгоман: "Колегите са съвестни, не вярвам грешката да е в тях. Те са обучени да работят с тази инсталация, знаят отговорността и сериозността на професията си."

Репортер: "Тук са били, вие сте били тук, така ли? Не са напускали работното място?"

Антон Янков - началник на гара Драгоман: "Да, да."

Репортер: "Защото се твърдеше, че са излезли оттук, да си пият кафето?"

Антон Янков - началник на гара Драгоман: "Това не мога да ви кажа, аз не съм непрекъснато в тази канцелария, но тук са били."

С уволнените от Драгоман и Драгоил не можахме да се видим, все още били в шок. От транспортното министерство обясниха, че освен тях, скоро може да
има и други наказани. Засега извън кръга на уволнените остават машинистите на влаковете, които са обяснили пред разследващите, че нямат вина за катастрофата.

ТОП 24

Най-четени

Водещи новини

Product image
Новини Чуй новините Спорт На живо Аудио: На живо
Абонирай ме за най-важните новини?