НОВИНИ

Трима уволнени заради влаковата катастрофа край Драгоман

Трима ръководители на движението от гарите в Драгоман и Драгоил бяха уволнени заради вчерашната тежка влакова  катастрофа. Отстранен беше и директорът на Изпълнителна агенция "Железопътна администрация" Симеон Ананиев, но от транспортното министерство отричат това да е свързано с инцидента.

bnt avatar logo
от Росен Цветков, Надя Обретенова
17:55, 05.10.2010
Чете се за: 01:30 мин.
У нас
трима уволнени заради влаковата катастрофа драгоман
Снимка:
Трима ръководители на движението от гарите в Драгоман и Драгоил бяха уволнени заради вчерашната тежка влакова катастрофа. Отстранен беше и директорът на Изпълнителна агенция "Железопътна администрация" Симеон Ананиев, но от транспортното министерство отричат това да е свързано с инцидента.

Системата, която още вчера се оказа в центъра на тежкия инцидент, е на около 40 години. Според експерти в железопътния транспорт на нея не може да се разчита за контрол на движението на влакове. На друго мнение обаче е началникът на гарата в Драгоман.

Антон Янков - началник на гара Драгоман: "Системата е доста надеждна - не позволява движението на два влака в междугарието. Казва се полуавтоматична блокировка тип "Степанов"."

Репортер: "Вие казвате, че не може да допусне два влака на едни релси, но вчера това се случи? Как може да не се види, че има два влака на едни и същи релси? Възможно ли е системата да сбърка?"

Антон Янков - началник на гара Драгоман: "По принцип дава повреди тази система. Всичко е възможно."

Старата система на гарата и човешките грешки обаче далеч не са единствените предпоставки два влака да се блъснат челно. Оказва се, че мобилната връзка между ръководителите на движение на гарите и машинистите много често e на практика невъзможна. Затова и никой не е звъннал на машиниста на международния влак, за да спре той преди удара.

Антон Янков - началник на гара Драгоман: "Колегата в Драгоман има информация за номера на локомотива, когато той влезе в гарата. Не и преди това."

Проф. Неделчо Неделчев - ВТУ "Т. Каблешков": "В Европа действа мобилен стандарт, който е разработен специално за нуждите на транспорта. Но такава система се внедрява за пръв път в участъка Пловдив-Свиленград. В други участъци няма."

Пенчо Попов - изпълнителен директор на БДЖ: "Това е проблем - не са имали връзка с другия машинист, но в същото време са могли да спрат контактната мрежа."

Репортер: "Защо не е спрял мрежата?"

Милчо Ламбрев - генерален директор на НКЖИ: "Шокирал се е, травмирал се е."

Антон Янков - началник на гара Драгоман: "Колегите са съвестни, не вярвам грешката да е в тях. Те са обучени да работят с тази инсталация, знаят отговорността и сериозността на професията си."

Репортер: "Тук са били, вие сте били тук, така ли? Не са напускали работното място?"

Антон Янков - началник на гара Драгоман: "Да, да."

Репортер: "Защото се твърдеше, че са излезли оттук, да си пият кафето?"

Антон Янков - началник на гара Драгоман: "Това не мога да ви кажа, аз не съм непрекъснато в тази канцелария, но тук са били."

С уволнените от Драгоман и Драгоил не можахме да се видим, все още били в шок. От транспортното министерство обясниха, че освен тях, скоро може да
има и други наказани. Засега извън кръга на уволнените остават машинистите на влаковете, които са обяснили пред разследващите, че нямат вина за катастрофата.
Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge

Още У нас

Лица на БНТ с отличия от Сдружението на испаноговорящите журналисти в България
Лица на БНТ с отличия от Сдружението на испаноговорящите журналисти в България
22:01, 12.12.2024
Чете се за: 01:47 мин.
Какво ще е по-различното на "Дунав мост" от 1 януари и как ще става преминаването?
Какво ще е по-различното на "Дунав мост" от 1 януари и как ще става преминаването?
21:50, 12.12.2024
Чете се за: 01:52 мин.
90 промени в Изборния кодекс внесоха от "Възраждане" в законопроект
90 промени в Изборния кодекс внесоха от "Възраждане" в законопроект
21:38, 12.12.2024
Чете се за: 01:30 мин.
Пътуваме свободно към Гърция на "Кулата": Как посрещнаха шофьорите новината за Шенген
Пътуваме свободно към Гърция на "Кулата": Как посрещнаха шофьорите новината за Шенген
21:21, 12.12.2024
Чете се за: 00:52 мин.
Филмът "Всичко за сина ми": Ексклузивна прожекция преди първия епизод на 5 януари по БНТ
Филмът "Всичко за сина ми": Ексклузивна прожекция преди първия епизод на 5 януари по БНТ
21:01, 12.12.2024 (обновена)
Чете се за: 02:15 мин.
40 години след Възродителния процес - разказват потърпевшите
40 години след Възродителния процес - разказват потърпевшите
20:45, 12.12.2024
Чете се за: 02:22 мин.
Преди връчването на мандата - последен кръг от консултациите при президента (ОБЗОР)
Преди връчването на мандата - последен кръг от консултациите при президента (ОБЗОР)
20:07, 12.12.2024
Чете се за: 06:17 мин.
Процедурата по импийчмънт - при какви обстоятелства може да се поиска?
Процедурата по импийчмънт - при какви обстоятелства може да се поиска?
19:43, 12.12.2024
Чете се за: 02:57 мин.
Ще поскъпне ли токът в рамките на този отоплителен сезон?
Ще поскъпне ли токът в рамките на този отоплителен сезон?
19:27, 12.12.2024
Чете се за: 01:45 мин.
Надежда Нейнски за Шенген: България показа присъствие и беше част от важни европейски решения
Надежда Нейнски за Шенген: България показа присъствие и беше част от важни европейски решения
18:46, 12.12.2024
Чете се за: 01:22 мин.
Никой никого не търси - ще има ли преговори за правителство?
Никой никого не търси - ще има ли преговори за правителство?
18:18, 12.12.2024
Чете се за: 03:37 мин.
Състоянието на водния ресурс е тревожно
Състоянието на водния ресурс е тревожно
18:11, 12.12.2024
Чете се за: 01:35 мин.
Топ 24
Най-четени
България е готова с превантивни мерки
България е готова с превантивни мерки
Разследващи влаковата катастрофа за версиите
Разследващи влаковата катастрофа за версиите